5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

Muziekgevoelige visuele effecten projecteren

Binnenkort organiseert onze jeugdbeweging naar jaarlijkse gewoonte een fuif. Dmv een projector (beamer) schijnen we meestal iTunes visuele effecten op de muur achter de DJ (naast de standaard spots in de zaal enzo).

Maar… dit jaar zou ik iets meer willen. Die effecten zijn weliswaar mooi maar niet zo flitsend — weet iemand of er andere effecten bestaan die sneller bewegen? Of misschien meer in het algemeen tips over belichting met Mac?

Verder vroeg ik me af of het mogelijk is die lichteffecten te laten reageren op geluid dat je laat registeren met de interne microfoon. De beamer hangt immers aan het plafond, het mengpaneel voor het geluid staat op de grond. Dat met kabels overbruggen is niet zo evident.

Bijdrager
    WaZoo

Er zijn meer visual plugins voor iTunes, dus meer keuze, Google:)

Maar die reageren alleen op de input vanuit iTunes, niet vanuit een microfoon, daar zul je dan iets anders voor moeten zoeken

Bijdrager
    Powerfull

moet je even kijken naar verschillende vj-programma’s, die hebben meestal wel bij een demo wel gave vid’s zitten en die kun je daar zoiezo wel mee afspelen, reageert niet op geluid maar is wel mooi;-)

Bijdrager
    WaZoo

Zijn prachtig, klopt, maar reageren helaas niet op de ‘beats’

Bijdrager
    joasdekker

Modul8 kan je syncen met muziek voor zover als ik weet.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.