10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Robin87

Muziek via youtube converter naar mp-3

Goedenavond,

Ik zit met het volgende probleem:

Zojuist een SanDisk Cruzer aangesloten om mp-3tjes op te zetten en vervolgens in de auto af te spelen. Mp3 via youtube converter gedownload en rechtstreeks op usb gezet. Allemaal .mp3 files. Autoradio weigert deze af te spelen. Not supported wordt aangegeven. De stick is eerder gebruikt om muziek op te zetten via windows laptop, daar had ik er geen problemen mee. Heb de usb geformatteerd naar een FAT structuur.

Daarna via iTunes mp3 files omgezet en op die manier geprobeerd, maar geen effect.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Bij voorbaat dank.

Gr

Bijdrager
    KarelWillem

OS X gooit er hidden files bij, die starten met een . (punt)

Daar kunnen de meeste autoradio’s niets mee.
    En omdat ze die bestanden als eerste zien krijg je een foutmelding.

http://lifehacker.com/377011/delete-mac-system-files-with-dotclean

Bijdrager
    Robin87

Bedankt voor je snelle reactie KarelWillem. Heb jij een idee hoe ik dit kan verhelpen? Als ik de usb via finder open, is de bestandsnaam de titel van het liedje en eindigt het op .mp3

Het type file geeft hij aan als mp3 bestand.

Bijdrager
    Robin87

Sorry had de link niet gezien, kom er overigens niet 123 uit als ik het zo lees, heb de laptop sinds deze week en moet nog even wennen aan het systeem haha

Bijdrager
    SunKeeper

Als je ook nog Windows hebt, prik je die stick erin en delete je daar die .-bestanden.

Daar zie je ze wel, op de Mac niet.

Bijdrager
    Robin87

Heb hem in Windows geopend, daar geeft hij aan dat de schijf geformatteerd moet worden voordat hij gebruikt kan worden, dan zou ik dus al mijn bestanden kwijt zijn? Ik kopieer ze eens naar mijn bureaublad op OS X en dan vervolgens weer terug.

Bijdrager
    Robin87

Ik zie in Windows dat de stick nog maar 200 MB capaciteit heeft, formatteren heeft geen zin, blijft maar 200 MB beschikbaar, op alle soorten systemen. Iemand een idee hoe dit kan?

Bijdrager
    Robin87

Sorry voor de vele statusupdates, heb de schijf in ExFat geformatteerd op de Mac, nu wordt hij door Windows wel herkend op volledige grootte.
    De audiobestanden zie ik op Windows als reguliere .mp3 bestanden staan, verder geen dubbele bestanden of iets dergelijks. Nog iemand een optie?

Groet,

Robin

Bijdrager
    SunKeeper

En doet ie het nu al in je auto?

Bijdrager
    Robin87

Heb het volgende gedaan. De bestanden gekopieerd naar het bureaublad van de Macbook. Vervolgens een oude USB-stick van 512 MB (:)) aangesloten. Dezelfde bestanden als op de ene stick van het bureaublad gekopieerd naar deze stick en beide meegenomen naar de auto. De SanDisk werkt nog steeds niet, melding is van NOT SUPPORT naar CANNOT READ gegaan. Vervolgens 512 MB stick aangesloten. Alle nummers, behalve 1, spelen nu wel af.

Het zijn dus exact dezelfde bestanden, direct van online youtube converter naar USB, die wel afspelen via de ene USB maar niet via de andere. Overigens worden ze op de windows computer wel beiden herkend als een USB met audio en exact dezelfde bestanden. Ligt dit dan toch aan de manier van formatteren of is er iets mis met de stick?

Gr Robin

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.