14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    nogeending

Muziek via Wifi synchroniseren

Beste Lui,

Hoe is het mogelijk dat ik mijn muziek via me mac en iphone kan synchroniseren over de wifi?

Het mooiste zou zijn; als je bijvoorbeeld een afspeellijst kan maken zogenaamd “iphone” en deze kan synchroniseren.
    Hoogstwaarschijnlijk is dat teveel gewenst, maar ze zeggen niet voor niks; “nooit geschoten is altijd mis”.

Wie zou mij hierbij kunnen helpen.
    Uiterraad heb ik de muziek niet via itunes gekocht, wat anders zou je het heel mooi kunnen synchroniseren via icloud.
    Helaas.

Vg, Me

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik ben helemaal niet lui…;)

Nee, even serieus:

Volg deze stappen en je komt er:

1. Maak een afspeellijst op je Mac (Naam: iPhone)
    2. Koppel de iPhone aan je Mac
    3. Ga naar het tabblad Muziek (Synchroniseer muziek > selecteer de afspeellijst)
    4. Bij algemeen op de iPhone in iTunes klik je aan ‘Synchroniseer via wifi’.
    5. Nu kun je gezellig die afspeellijst synchroniseren zonder kabel.

Bijdrager
    nogeending

Thx, helemaal top!

Bijdrager
    nogeending

Klein probleempje, ik heb dit gedaan, maar maar hij wilt niet synchroniseren.
    Wat me ook opvalt is dat als je een bibliotheek op delen staat dan zou je die toch ook in je itunes meer moeten zien op je iphone? ook dit zie ik niet.

Bijdrager
    Yggdrasil

Het gebeurt inderdaad dat er op komt ‘Synchronisatieproces kan niet worden gestart’. Heb ik ook soms. Ik denk dat dat een bug is onder iOS 5 die nog niet verholpen is.

Op zowel je iPhone als op je Mac moet je met hetzelfde Apple-id aangemeld zijn. Als je op beide apparaten ook ‘thuisdeling’ aanzet, dan verschijnt er op de iPhone een titeltje ‘gedeeld’.

Meestal staat gedeeld in het iPod (sinds iOS 5 Muziek)-menu. Daar heb je o.a. ‘Artiest’, ‘Album’, en ook ‘Gedeeld’. Als je daar op klikt kun je de muziek beluisteren die op je Mac staat, als je met hetzelfde wi-fi netwerk verbonden bent tenminste.

Succes!

Bijdrager
    nogeending

gedaan, maar ik zie geen iphone titeltje gedeeld.:(

Bijdrager
    nogeending

op mijn iphone blijft via algemeen/wifi itunes synchronisatie ook grijs staan.
    Terwijl beide op het wifi netwerk staan en me macbookpro op thuisindeling aan staat.

Bijdrager
    Afroman

Je iPhone mot ook aan de stroom hangen.

Moderator
    Mac Daddy

@Afroman: Apple zegt dat het moet, maar ik synchroniseer sinds de iOS 5 update geheel draadloos. De Mac ziet de iPhone en vice versa. Ik kan op Sync in iTunes klikken of op de iPhone via Settings -> General -> iTunes Wi-Fi Sync ook op synchroniseren.

Bijdrager
    stavos

Aan de stroom gaat het synchroniseren automatisch.
    “Los” kun je het handmatig starten.

Bijdrager
    Yggdrasil

@ Mac Daddy: Hier heb ik dat ook. Van zodra mijn iPhone in de buurt komt van de iMac/MacBook Pro, verschijnt hij onder ‘apparaten’. Aangezien de iPhone gekoppeld is aan mijn iMac synchroniseert hij automatisch (zonder te moeten klikken op ‘synchroniseer’ updates van apps vanaf de iMac.

Bijdrager
    nogeending

Nu ik op me werk ben ziet hij hem wel via wifi.
    Waarschijnlijk ligt het probleem dus bij mijn internet thuis.
    Weet iemand van dit probleem iets af?

Bijdrager
    nogeending

niemand?

Bijdrager
    DR_Kay

Hallo

Ik heb ook hetzelfde probleem dat ik mijn iPhone niet zie verschijnen via wifi thuisdeling.

Situatie:
    Windows 7 pc verbonden via ethernet aan modem die tegelijk (draadloze) router is
    iPhone verbonden met zelfde modem/router, maar dan via wifi

Als ik mijn Mac rechtstreeks verbindt met wifi netwerk zie ik de iPhone wel staan.
    Mijn pc heeft geen draadloze netwerkkaart.

Hoe kan ik nu verbinding maken met dat wifi netwerk?

Bedankt alvast voor de hulp!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.