11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    jappo

Muziek verwijderen

Vandaag ben ik begonnen aan mijn muziek bij te werken (verwijderen wat ik niet meer luister enzovoort) Alleen ik moet steeds naar de map toe waar mijn muziek instaat om iets te verwijderen. is er niet een optie dat als ik in iTunes iets verwijder, het ook meteen in de prullemand gaat ofzo, gewoon uit de map zelf?

(ps: Ik gebruik niet de itunes music map, maar werk mijn eigen muziek map zelf bij)
    Ik heb al gezocht maar die die zoekfunctie is een pot nat.

Bijdrager
    nookie

Dus als je een nummer slecteert en je drukt de backspace in, dan krijg je niet de melding of je hem weg wilt gooien en direct in de prullenmand laat plaatsen??

Zo nee, jammer, had je toch beter de itunes music map moeten gebruiken.
    Daar is ie ook voor.

Maar goed, ik denk dat het anders kan. Ik neem aan dat je je muziek wel allemaal weet te vinden op je HD. Ik hoop in 1 map.

Wat je dan moet doen is je bieb leeg maken en dan de hele map laten importeren in tunes, op de manier zoals het hoort, dus dat je eigenlijk even tijdelijk 2 mappen krijgt met je muziek. Je eigen map en je itunes music map. Als dat helemaal klaar is, wel even checken of je dus twee mappen nu hebt met je muziek, dan kan je je eigen map deleten en dan via de manier zoals het hoort je iTunes managen.

Bijdrager
    jappo

Dat is juist ook mijn doel maar ik ben eerst alles aan het renamen want niet alle albums enzo staan erbij en anders heb ik allemaal verkeerde mappen in de iTunes map.
    Maar bedankt voor je reactie.

Moderator
    Mac Daddy

iTunes houdt alles voor jou bij. Alles wat jij in iTunes verandert wordt vanzelf bijgehouden in de iTunes music map. Als jij in iTunes de albumnaam verandert zet iTunes het in een nieuw mapje, of als het mapje al bestaat plaatst hij het daarin.
    De iTunes map werkt op deze volgorde: Artiest -> Album -> Liedjes.

Je kan eerste alles in iTunes binnenhalen en dan alles gaan ordenen.

Bijdrager
    vishaakje

Is het niet zo dat “alt”+delete of “appeltje”+delete dit voor je doet?

Geblokkeerd
    Anoniem

@Mac Daddy: Dat is dus niet zo, want dat heeft hij uitgezet.

Moderator
    Mac Daddy

Ja dat klopt, maar als je iTunes instelt dat hij je muziekmap onderhoudt is het naar mijn mening 10x makkelijker. Je kan liedjes wissen, toevoegen en de ID3-tags wijzigen, allemaal vanuit iTunes.

Bijdrager
    jappo

Maar dan staat het wel dubbel op mn harde schijf en daar heb ik net niet genoeg ruimte voor:|

En als je een naam verandert, gaat het dan net zo soepel, niet dat je steeds moet wachten tot hij mappen heeft aangemaakt en verwijdert heeft?

Moderator
    Mac Daddy

Als je het in je iTunes map hebt staan, dan hoeft het toch niet meer op die andere plek te staan? En je kan je iTunes map ook op een andere schijf neerzetten. Dat moet je dan van tevoren even in iTunes instellen. Als je nog een andere schij hebt tenminste.

Die mappen wijziging merk je niets van. Op mijn Mac mini-tje moet hij af en toe 1 sec. nadenken en dan is het gewijzigd.

Bijdrager
    jappo

ja schijf heb ik nog wel, ik ga even wat proberen dan, bedankt:D

Moderator
    unSOUND

Mensen moeten een wat minder koppig zijn, en het ordenen gewoon aan iTunes overlaten… 9 van de 10 topics met problemen in iTunes komen uiteindelijk omdat men het beter denkt te kunnen dan iTunes…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.