3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    maxalt

Muziek verplaatsen

Ik heb een nieuwe externe harde schijf aangepast omdat de harde schijf in mijn computer aan het volraken is. Ik ben van plan de muziek van de 2 interne hardeschijven te verplaatsen naar de externe harde schijf. alle muziek van die harde schijven staan in mijn iTunes. Ik vraag me daarom af of er een mogelijkheid bestaat dat ik de muziek niet opnieuw hoef toe te voegen aan iTunes. Wat ik bedoel is dat als ik een nummer ,welke in iTunes staat, verplaats, het pad niet meer klopt (bijv. E:/Media/Muziek is F:/Media/Muziek geworden), en iTunes het nummer niet meer kan vinden. Hierdoor moet ik het nummer handmatig weer opsporen. Ten tweede ben ik dan al mijn instellingen kwijt, zoals: beoordeling , titelaanpassingen en genres. Mijn vraag is of er een mogelijkheid bestaat om mijn muziek te kunnen verplaatsen waarbij mijn instellingen en bibliotheek bewaard blijven.

Bijdrager
    Oppie

Op een Mac site is het wel handig te melden dat je vraag over iTunes i.c.m. een Windows pc gaat.

Antwoord: kijk eens in je iTunes Voorkeuren onder Geavanceerd tab Algemeen.

Moderator
    unSOUND

In de voorkeuren van iTunes moet je aangeven dat je de lokatie van de Library wilt veranderen naar de externe schijf. Vervolgens kies je in het menu van iTunes voor “verzamel inhoud bibliotheek”, dan wordt alle muziek van de interne schijven verplaatst naar de Library op de externe schijf.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.