9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    ramrod

Muziek van mn Imac naar G4

Op mn imac staat zo,n 50 gb aan muziek ,heb zelf mappen gemaakt ,werk niet met itunes op mn Imac ,is er een mogelijkheid om de muziek die ik heb ,1 op 1 op mn G4 te zetten zonder dat Itunes weer een eigen structuur hiet voor maakt ?

Moderator
    unSOUND

Ja, dat kan. Je kunt de muziek overzetten naar de G4, op een vaste plek zetten, en dan iTunes opstarten en aangeven dat hij de nummers niet moet kopieren naar de bibliotheek. Vervolgens sleep je de mappen in het iTunes venster, en maakt iTunes snelkoppelingen naar de mappen zonder de indeling te veranderen.

Let er wel op dat het veel, heel veel nadelen heeft om zelf de mappen te beheren. Je kunt dat eigenlijk veel beter aan iTunes overlaten. De mensen die het niet door iTunes willen laten doen, blijken dat eigenlijk stuk voor stuk niet te willen om verkeerde redenen.

Bijdrager
    ramrod

Wat zouden de veeeele nadelen dan zijn ,het lijkt me toch het prettigst om de mappen te beheren zoals ik dat wil en niet zo als Itunes denkt dat het moet.

Bijdrager
    Pieterr

Kan het jou wat schelen in welke mappen je muziek staat?

Een van de grote voordelen om het door iTunes te laten doen is dat alles in één map (ergens in de map “iTunes”) komt te staan, die in geval van backup en/of overdracht naar een andere schijf/computer simpel is over te zetten.

Moderator
    unSOUND
    ramrod op 21 augustus 2010

Wat zouden de veeeele nadelen dan zijn ,het lijkt me toch het prettigst om de mappen te beheren zoals ik dat wil en niet zo als Itunes denkt dat het moet.

De nadelen merk je nu al. Het overzetten van muziek wordt een gepiel met instellingen, terwijl je alleen maar de map iTunes hoeft te kopiëren op het moment dat je iTunes de muziek laat beheren.

Ook het maken van een backup is met jouw systeem vele malen moeilijker, omdat de indeling afhankelijk is van jouw mappenstructuur. Bij de gewone manier is het wederom niks meer dan de map iTunes backuppen.

En zoals de anderen die de voorkeur gaven aan zelf beheren noem ook jij geen enkel voordeel. Want 99 van de 100 mensen die het niet door iTunes laten beheren, doen dat puur uit angst de controle kwijt te raken, en niet omdat het voordelen heeft.

Bijdrager
    KarelWillem
    ramrod op 21 augustus 2010

iTunes denkt niet. iTunes doet wat jij zegt dat het moet doen.
    De tags die je ingeeft bepalen o.m. de indeling van je mappen.
    Maar in grote lijnen komt het er op neer dat je keurig per artiest een map hebt.
    Die je ook gewoon kunt inzien en per artiest kunt kopiëren en backuppen.

Bijdrager
    Mrwhoopie

Ik heb een hele grote muziek collectie vermits ik dj ben,ik draai allround en heb dus veel genres en dergelijke.Jaren geleden in mijn Windows tijdperk geraakte ik in het systeem al eens songs kwijt,ik hield mij ook krampachtig vast aan mijn eigen mappen structuur,tot ik naar het MAC-kamp overliep,met een bang hart heb ik op aanraden van de leden hier iTunes mijn Mappen laten beheren,maar tot op vandaag heb ik daar geen spijt van,moest jij iTunes je muziek laten beheren kan je tuhuisdeling inschakelen en dan heb je op elke Mac bij u thuis in het netwerk heel de bib voor handen,mijn vrouw heeft zo een iMac g3 bolletje staan,en deze streamt dan de muziek heel fijn naar hem toe.

1 tip laat iTunes de boel maar regelen.

Bijdrager
    ramrod

Ik zal er eens ocer nadenken en voorzichtig een paar mappen over zetten …

Bijdrager
    Trat
    Pieterr op 21 augustus 2010

Kan het jou wat schelen in welke mappen je muziek staat?
    Een van de grote voordelen om het door iTunes te laten doen is dat alles in één map (ergens in de map “iTunes”) komt te staan, die in geval van backup en/of overdracht naar een andere schijf/computer simpel is over te zetten.

Afgezien daarvan kan het iTunes ook niet schelen of je muziek in mappen staat. Op mijn Mac staat de muziek ook in mappen. Sleep gewoon de hele muziekmap naar iTunes en klaar.

Voor de TS: iTunes maakt geen eigen structuur, dat doe jij voor iTunes. iTunes is gewoon een soort finder voor muziek: jij bepaald hoe je alles rangschikt (op genre, jaartal, lengte, bpm etc). Je kunt ook smartfolders maken om zo bepaalde rangschikkingsvoorkeuren te boekmarken.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.