4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Henk Stolker

muziek usb stick volgorde

Ik heb een microset (= cd speler met boxjes). Daarin kun je ook een usb-stick met mp3’s steken, erg handig. Hoe kan ik nu de volgorde van de mp3’s op de usb stick bepalen? Is er een programma waarmee ik die volgorde kan zien, en wijzigen?

Als ik de usb stick in mijn Mac stop, dan zie ik alle bestanden in de Finder, maar dan gesorteerd op Naam, of Grootte, of Datum, etc. Maar ik kan de bestanden niet zien in de ‘echte’ volgorde, de volgorde zoals de microset ze afspeelt. Weet iemand hoe ik die bestanden wel kan ziien in de volgorde van de microset, en hoe ik die volgorde eventueel kan wijzigen?

Bedankt alvast voor een reactie…

Bijdrager
    juniper rose

MIjn USB mp3 speler sorteerde altijd op titel. Dus misschien een nummering toevoegen aan de titels veel werk maar wel een oplossing

JR

Bijdrager
    AppelJuice

Ben je dan blij dat je een mac hebt! Met Automator of Applescript is dat zo gebeurt!

Bijdrager
    Henk Stolker

Met Automator of Applescript is dat zo gebeurt!

Hoe dan? Ik wil zelf de volgorde van de nummers kunnen bepalen. De Finder zet aa.mp3 bovenaan en zz.mp3 onderaan, en als die volgorde wordt genummerd, krijg je bv 001-aa.mp3 en 164-zz.mp3. Dan kan ik nog niet zelf met de volgorde schuiven.

By the way, ik heb (nog) OS 10.3.9, ik kon Automator niet vinden.

Of – zoals ik al eerder zei – een programma waarmee ik kan zien in welke volgorde de nummers op de usb stick staan, zou ook handig zijn. De Finder laat DIE volgorde niet zien, wel de volgorde op naam, Datum, etc, maar dat is niet de volgorde waarmee de usb stick wordt afgespeeld…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.