10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    andrez

Muziek uploaden via iTunes

Beste mede Mac-ers,

Weet iets niet zeker. Als ik songs via iTunes upload en het volume en de EQ instelling wijzig, blijven het volume en de EQ die je in iTunes hebt ingesteld dan bewaard, of wordt de “neutrale” mp3 versie geupload?

Ben benieuwd.

Groet,

andrez.

Bijdrager
    MacAttack

songs upload via iTunes? verklaar u nader

Bijdrager
    andrez

Ok. Het internet radiostation waar ik naar luister heeft een upload mogelijkheid, waarmee je via ‘browse’ contact maakt met je mp3 bestand, waaruit je dan kunt uploaden naar dat radiostation. Voor die mp3’s heb ik soms iTunes EQ en volume instellingen gekozen en ik vraag me af of die zeg maar van kracht blijven als ik ze upload.
    Zo verlangen ze een minimum kwailiteit van 192 kbps, wat ook in te stellen is via iTunes.

Bijdrager
    PeterMeeuwsen

Volgens mij veranderd iTunes niets aan de EQ/Volume-instellingen van een mp3, dus zou de originele mp3 ge-upload moeten worden…

[EDIT]
    De volume-instellingen en de EQ-preset worden bijgehouden in ‘iTunes Music Library.xml’
    [/EDIT]

Bijdrager
    andrez

Ik vermoedde dat, omdat je de kbps dus ook kunt instellen en de song kunt “optimizen”, in iTunes, voordat je upload. De info die je invult bij “Tags”, e.d., wordt trouwens ook mee ge-upload.

Bijdrager
    PeterMeeuwsen

Ik ben niet bekend met de mogelijkheid van het ‘uploaden’ naar een radiostation via iTunes…. welk station is dat?

Bijdrager
    andrez

Het radiostation Radio Paradise (gevestigd in het plaatsje Paradise California , vandaar) wat gerund wordt door (Internet)radio pionier Bill Goldsmith en zijn vrouw Rebecca. Het is voor een groot deel afhankelijk van luisteraar donaties en houdt stand ondanks alle tegenwerking van platenmaatschappijen en bonden. Je kunt het vinden via de rubriek alt/modern bij de in iTunes opgenomen Internet radiostations.

Bijdrager
    andrez

Het lijkt trouwens nog niet helemaal duidelijk of iTunes EQ/Volume/optimize instellingen nu wel of niet mee ge-upload worden. Wie kan hierover uitsluitsel geven?

Bijdrager
    PeterH

Ik zou zeggen probeer het zelf eens uit. Zet de instellingen eens op een vreselijke waarde en een keer normaal.
    Dan weet je het toch zo?
    :)

Bijdrager
    andrez

Nee het gaat er om hoe het terechtkomt bij het radiostation. De instellingen thuis vind ik ok, maar vaak wel pas na gebruik van de iTunes EQ en Volume instellingen. Of die bewaard blijven tijdens het uploaden is en blijft(?) de vraag.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.