2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    McMeller

Muziek uploaden in plaats van matchen met iTunes Match

Hi,

Onlangs heb ik veel van mijn concert-dvd’s geript en omgezet naar iTunes Plus formaat om deze met iTunes af te kunnen spelen. Nu heb ik deze nieuwe nummers opgenomen in iTunes Match, en daarbij loop ik tegen een uitdaging aan.

Een deel van sommige albums wordt gematcht met het gelijknamige album in de iTunes Store (die ik in de meeste gevallen ook al heb gekocht). Hierdoor bestaan sommige albums deels uit mijn eigen rips, en deels uit gematchte nummers, is er een volumeverschil en sluiten de tracks niet naadloos op elkaar aan.

Op zich natuurlijk logisch dat iTunes Match zijn best doet zoveel mogelijk te matchen, en dat dat deels ook lukt, maar ik hoopte dat al mijn eigen bestanden geĆ¼pload zouden worden door “DVD” in de naam van het album te zetten.

Het klinkt wat tegenstrijdig, maar heeft iemand tips over hoe ik het matchen kan voorkomen?

Bijdrager
    AppelJuice

iTune Match kijkt niet alleen naar de naam etc. van een nummer maar analyseert het hele bestand incl. audiodata, lengte etc. en probeert daar een “match” mee te vinden. Denk niet dat het heel simpel is om het matchen te kunnen voorkomen, zou ook een beetje tegen het match principe ingaan. Maar goed ik zie ook dat sommige nummers van een cd wel worden gematched en een enkele niet. Waarschijnlijk tengevolge van een afwijking t.o.v. het bestand in de Apple database.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.