8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    semmm

muziek toevoegen van externe harde schijf

Hallo,

ik heb ± 30 gig aan muziek op een externe harde schijf staan, ik wil deze muziek wel graag afspelen in itunes maar wil dit niet op mijn gewone harde schijf zetten omdat ik dan nog maar 10 gig overhoud…
    kan dit wel of moet ik een ander programma ipv itunes gaan gebruiken?

Bijdrager
    svan

Volgens mij geen enkel probleem;
    je kunt alle muziek gewoon toevoegen, maar wel belangrijk is dat je onder voorkeuren -> geavanceerd -> algemeen “Kopieer bestanden naar iTunes Music bij toevoegen aan de bibliotheek” NIET aanvinkt..

Er zijn volgens mij ook oplossingen met twee verschillende libraries, waardoor je eenvoudig muziek die op je interne schijf staat scheidt van de muziek op je externe schijf staat (maar da’s volgens mij niet wat je wil).

Bijdrager
    kontheur

@svan: kijk ff naar je onderschrift, volgens mij klopt er iets niet…:roll:

Bijdrager
    semmm
    ”svan”

je kunt alle muziek gewoon toevoegen, maar wel belangrijk is dat je onder voorkeuren -> geavanceerd -> algemeen “Kopieer bestanden naar iTunes Music bij toevoegen aan de bibliotheek” NIET aanvinkt..
    .

dat ik daar net aan gedacht heb, bedankt

Bijdrager
    svan
    ”kontheur”

@svan: kijk ff naar je onderschrift, volgens mij klopt er iets niet…:roll:

jawel hoor, is de speciale 4mb ultramini nano versie… helemaal ideaal als je maar één nummer een miljoen keer wilt draaien…:D

thanks voor de tip!

Bijdrager
    kontheur

:wink:

Bijdrager
    BaSsDruM
    ”svan”

Stel, je wil dat normaal gesproken muziek wel naar je library wordt gekopieerd, dus dat vinkje staat aan; op een gegeven moment heb je dus een externe schijf, die mp3’s moeten in je itunes komen, maar mogen niet lokaal gekopieerd worden.

Je zet dus dat vinkje uit, om ‘m vervolgens weer aan te vinken nadat de mp3’s in itunes staan; worden dan niet alsnog die mp3’s naar je lokale schijf gekopieerd?

Bijdrager
    svan
    ”BaSsDruM”
    ”svan”

Stel, je wil dat normaal gesproken muziek wel naar je library wordt gekopieerd, dus dat vinkje staat aan; op een gegeven moment heb je dus een externe schijf, die mp3’s moeten in je itunes komen, maar mogen niet lokaal gekopieerd worden.

Je zet dus dat vinkje uit, om ‘m vervolgens weer aan te vinken nadat de mp3’s in itunes staan; worden dan niet alsnog die mp3’s naar je lokale schijf gekopieerd?

Nee, ik doe dat ook altijd met het toevoegen van videoclips; die staan in mijn map Films, en hoef ik niet ook nog eens in de iTunes library. Vinkje uit, en hij laat ze staan, en daarna vink ik het weer aan. Videoclips blijven gewoon in de Films-map. En zo werkt het ook met mp3..

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.