3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    lvo

Muziek syncen met dropbox

Hallo OMT’ers,

Sinds enkele dagen ben ik op zoek naar een oplossing om gemakkelijk muziek te delen met verschillende mensen (wees gerust, het gaat hier niet om het illegaal verspreiden van auteursrechtelijk beschermde content), waarbij ik meteen dacht aan een gedeelde Dropbox folder. Concreet wil ik het volgende: een map waarin iedereen nieuwe liedjes kan toevoegen, en waarbij iedereen bvb. duplicaten kan verwijderen of ID3-tags aanpassen.

Ik heb wat zitten experimenteren met iTunes en Dropbox, maar dat bleek toch niet zo ideaal: ik heb namelijk al een volledige muziek-collectie staan in mijn iTunes media-folder en ik wil daar maar een deel van delen. iTunes laat maar 2 opties toe: ofwel worden alle files gekopieerd naar die media-folder, ofwel blijven ze allemaal op hun originele locatie staan. Ik wil dus een combinatie van beide:-)
    Ook experimenten met die nieuwe “Voeg automatisch toe aan iTunes”-map liepen op niets uit.

Daarom keek ik wat verder uit naar andere media-players (ik zit op Mac) die ik enkel aan die Dropbox-folder koppel zodat de aanpassingen die ik daar maak (zoals tags aanpassen of liedjes verwijderen) ook in de folder zichtbaar zouden zijn (en omgekeerd). Maar voorlopig vond ik nog geen mediaplayer die aan al mijn noden voldoet..

Hebben jullie suggesties? Andere media-players of misschien toch een oplossing om het binnen iTunes te houden?
    Alvast bedankt,
    lvo

Bijdrager
    lvo

Na een lange zoektocht aanbeland bij PowerTunes en het lijkt perfect te werken!:-D
    Ik heb gewoon een aparte library met de muziek die ik wil delen, die de DropBox-folder gebruikt als media folder.

Bijdrager
    KarelWillem
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.