5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    BoraTDI

Muziek streamen van MacBook Pro via Airplay 2 naar Sonos one

Hallo,

ik heb een 2017 MacBook Pro en 2019 Sonos One speakers. Via mijn iPhone kan ik muziek streamen via Airplay 2 naar de Sonos one speakers. Links en rechts op internet lees ik dat dat ook moet kunnen via een MacBook alleen heb ik (nog) geen idee hoe dat dan zou moeten.

Via een externe app zoals AudioBridge schijnt dat met de MacBook te kunnen maar het lijkt me toch dat een MacBook met de laatste software versie dat zelf ook moet kunnen.

Ik wil via Safari de muziek naar de Sonos speakers streamen. Kan iemand mij daar mee helpen?

Dank je wel alvast.

Bijdrager
    gipsman

In Instellingen>Geluid staan normaal gesproken de Sonos speakers als mogelijke geluidsuitvoer en dat moet je dus aanvinken. Je kan een icoon in de menubar zetten om sneller te switchen tussen de interne speakers en sonos.

Bijdrager
    jorikcaljouw

In dat geval gaan alle (systeem) geluiden naar de Sonos. Als je muziek vanuit iTunes speelt, kun je ervoor kiezen om alleen de muziek naar de Sonos speaker te sturen. Er zijn ook programma’s die zelf ondersteuning hebben voor AirPlay om hun muziek naar een speaker te streamen, zonder dat alle computer geluiden ernaartoe gestuurd hoeven worden.

Zo gebruik ik (nog steeds) Radium dat dit ook doet voor radio zenders. (Radium is overigens in het algemeen geen aanrader, als 4 jaar geen updates en de UI is niet zo heel stabiel, maar als het eenmaal werkt, blijft het op zich wel werken)

Bijdrager
    TheBigZ

Alternatief:

https://rogueamoeba.com/airfoil/

Hear Your Audio Everywhere

Use Airfoil to send audio from your computer to outputs anywhere on your network. Hear your music through thousands of devices, including AirPlay hardware, Google Chromecast hardware, Sonos devices, and Bluetooth speakers and headphones. With the free companion Airfoil Satellite apps, iOS devices and even other Macs and PCs are supported as well!

Bijdrager
    Facundo

Als je je geluidsuitvoer in de menubalk hebt staan is wisselen supersnel gedaan. Je systeemgeluiden blijven overigens gewoon naar je interne uitgang gaan, als je dat tenminste zo hebt ingesteld in geluidsinstellingen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.