7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Jeroen-B

Muziek streamen naar ipod dock

Hallo allemaal,

Een tijdje terug heb ik een iPod dock/speaker gekregen, die ik nu met plezier gebruik op mijn kamer. Ik zou nu alleen graag willen dat ik vanaf mijn MacBook Pro of iPad ook de muziek kan regelen die afgespeelt wordt op die speaker. Het dock beschikt namelijk over een aux ingang.

Ik heb dus een beetje gezocht hoe ik dit het beste voor elkaar kan krijgen, maar ik zou graag ook tips of adviezen van jullie krijgen.

1) Een airport express aansluiten op het netwerk, en met zo’n jack kabel verbinden met het dock. Op die manier kan ik dan denk ik via itunes de muziek op het dock regelen, en met de remote app ook vanaf de iPad de muziek regelen.

2) Zoeken naar een bluetooth oplossing. Ik weet niet zeker of zoiets bestaat, maar misschien bestaan er bluethooth ontvangers die je aan kan sluiten op een aux aansluiting, waarmee je dan vervolgens weer met je laptop verbinding mee kan maken?

Hebben jullie misschien nog ideeën hoe ik dit het beste aan kan pakken? Airport express is wel een dure oplossing… Kan ik trouwens eventueel die airport express ook gebruiken als uitbreiding op het huidige draadloze netwerk? Als een extra versterkingspunt zeg maar.

Bijdrager
    Sanjeev

Express is het makkelijkst denk ik dan, gebruik m voor Airplay (streamen van muziek) en gebruik m ook als netwerk versterker.

Bijdrager
    Little Idiot

staat er ook nog iets in het dock? en waarmee muziek vanaf welk apparaat er op spelen?

Bijdrager
    KarelWillem

2) Mits binnen de 10 meter, kun je dit gebruiken:

Of iets wat er op lijkt.
    Met je Mac maak je gewoon met bluetooth connectie met dat ontvangertje.
    En spelen maar.

Jeroen-B op 09 januari 2011

….Kan ik trouwens eventueel die airport express ook gebruiken als uitbreiding op het huidige draadloze netwerk? Als een extra versterkingspunt zeg maar.

Dat is het voordeel van de Express; ja, dat kan.

Bijdrager
    Jeroen-B

Bedankt voor jullie reacties.
    Het is nu zo dat ik hier thuis al een draadloos netwerk heb, waaraan een printer en een NAS hangt. Als ik dan straks verbinding zou maken met die Airport Express, kan ik dan nogsteeds via die Airport Express bij de NAS en de printer komen? Of gaat dat dan niet omdat hij een ander IP geeft of iets dergelijks?

KarelWillem op 10 januari 2011

2) Mits binnen de 10 meter, kun je dit gebruiken:

Of iets wat er op lijkt.

Met je Mac maak je gewoon met bluetooth connectie met dat ontvangertje.

En spelen maar..

Daarmee kan je dan dus ook via iTunes muziek streamen naar het dock? En dan kan ik dus ook de iPad gebruiken met de remote app? Hmmm, dillema:razz:

Bijdrager
    KarelWillem

Ja. In principe gaat gewoon het geluid van je Mac* (dus ook van iTunes) naar de bluetooth adapter.

Bedienen van iTunes blijf je gewoon met Remote op je iPad kunnen doen.

*Let op: in principe AL het geluid. Ook mailgeluid e.d. komt binnen.
    Maar dat is apart in te stellen.

Bijdrager
    Jeroen-B

Heb inmiddels een Aiport Express aangeschaft, en m’n internet op m’n kamer is ook gelijk een stuk sneller:) Ik kan nu succesvol iTunes geluiden streamen naar het dock.

Kan je ook instellen dat al het geluid naar het dock gestreamed wordt? Dus dat als ik radio luister via het internet het ook uit die speaker komt? Ben benieuwd, kon die instelling even niet vinden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.