30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:
    Bijdrager
    Valeo

Muziek streamen met Airport Express via UPC draadloos

Hallo forumleden,

via de bestaande topics ben ik al een heel eind gekomen maar het werkt nog niet. Helaas ben ik dus nu genoodzaakt om toch even een nieuw topic aan te maken.

Ik heb via deze instellingen mijn Airport express geconfigureerd zodat hij verbinding maakt met mijn bestaande draadloze netwerk van UPC. Nu heb ik mijn Airport Express in de keuken in het stopcontact gestoken en aangesloten op een stereoset. De Airport heeft een prachtig groen bolletje en is zichtbaar in mijn iTunes. Echter als ik nu wil aanvinken dat hij de muziek naar deze Airport moet streamen dan gaat iTunes wel zoeken naar de Airport maar na een tijdje stopt hij daarmee zonder verbinding te hebben gemaakt. En dit kan ik eindeloos herhalen zonder resultaat.

Ik heb de instellingen nagelopen maar alles lijkt in orde te zijn. Ook heb ik geprobeerd de Airport dichter bij het UPC kastje te plaatsen maar ook zonder resultaat (de keuken is ook erg dichtbij dus dat zou echt geen probleem moeten zijn).

Moet ik nu in de instellingen van UPC duiken of zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt voor de hulp!

Bijdrager
    Valeo

Er gaat iets mis met de afbeelding. Hier een nieuwe poging:

Bijdrager
    Valeo

Okeee. Excuses. Kan iemand mij ook even uitleggen waarom ik geen afbeeldingen kan plaatsen?

Bijdrager
    stavos

Als je op je eigen avatar klikt, kun je je bericht bewerken. En dus een foutje met een afbeelding herstellen.
    Het beste kun je de afbeelding via de Img knop boven je berichtvenster uploaden naar OMT.

Bijdrager
    stavos

Hoe staan de instellingen van de Airport Express precies?

Bijdrager
    Valeo

De Airport is geconfigureerd om verbinding te maken met mijn huidige draadloze UPC netwerk. Hiervoor heb ik het WPA2 wachtwoord moeten invoeren… En dit werkt prima, de assistent geeft geen problemen. Welke instellingen zou je nog meer willen weten?

Bijdrager
    stavos

Welk kanaal maak je gebruik van? Wellicht dat een ander kanaal beter werkt. Maak bijv. eens een scan met iStumbler om te zien of je buren wellicht op hetzelfde kanaal zitten.

Bijdrager
    Valeo

Ik hoopte dat ik mijn Airport zo kon configureren dat hij draadloos verbinding maakt met mijn bestaande UPC draadloze netwerk. Dit lijkt ook mogelijk te zijn als ik alles instel maar als ik dan mijn ethernet kabel weer uit mijn Airport haal maakt hij toch geen verbinding meer. Ik begrijp het niet meer. Maar waarschijnlijk zal ik dus nog een Airport moeten aanschaffen…

Bijdrager
    Valeo

En waarom werkt die foto nu weer niet. Ik heb de link nu echt zeker goed neergezet. Heel vermoeiend dit.

Bijdrager
    jobz

plaatjes mogen niet van de kikker. Je kan de plaatjes ook naar OMT opladen.

Plaatje op je bureaublad zetten
    Img (zie hierboven, tussen List en URL)
    Browse
    Voeg toe

Bijdrager
    Valeo

Plaatjes mogen ook niet van OMT. Ik heb werkelijk alle mogelijkheden geprobeerd. Hij doet het niet. En ik heb echt al zo vaak plaatjes op een forum geplaatst…

Ik ben er klaar mee. Mijn excuses voor het vervuilen van dit forum.

Bijdrager
    stavos

Je upload de afbeelding niet naar OMT. Je afbeelding staat bij ImageShack en je linkt in je bericht er alleen maar naar toe. Alleen doen afbeeldingen van ImageShack het niet op OMT. Dus je kunt beter de upload functie van het forum gebruiken.

Bijdrager
    jobz

kom op! je bent toch image manipulator? Het werkt heel eenvoudig, nogmaals de stappen (nu als plaatje)

Bijdrager
    Valeo

Tadaaaa. Ja hoor.

Je moet blijkbaar even wachten als je de afbeelding van je desktop toevoegd. Het duurt even voordat hij de link gemaakt heeft. Geduld is dus weer een schone zaak. En die was bij mij net even op.

Nu zit ik alleen nog steeds met een niet werkende Airport.

Moderator
    unSOUND

Iemand bezwaar als ik de posts over het uploaden er tussenuit gooi om het topic weer beetje leesbaar te maken ?

Bijdrager
    stavos

In je screenshot is meteen duidelijk waarom het niet werkt. De “Draadloze modus” moet je instellen op de “Verleng een draadloos netwerk” optie (of iets in die richting, ik zit met een Engelse versie hier). Dus in plaats van “Verbind met draadloos netwerk”.

Moderator
    unSOUND

Nee hoor, die optie werkt zelfs niet eens met een UPC router. “Verbinding maken” zou gewoon moeten werken, al is het niet eens nodig als de Airport alleen als AirTunes ontvanger werkt, en niet als draadloze router.

Bijdrager
    stavos

Hmmm.. Hier heb ik het met die optie juist werkende gekregen. :slant:

Moderator
    unSOUND

Ik heb hier thuis 3 Airport Expressen, en ze werken prima, terwijl ze ook staan ingesteld op “Verbind met netwerk”. Verschil is wel dat mijn router een Airport Extreme is, wat wellicht beter compatibel is…

Bijdrager
    stavos

Hier een TC (met UPC).:wink:

Maar goed, terug naar TS. Hoe ziet het tabblad “Muziek” eruit?

Bijdrager
    Valeo

Bedankt unSOUND voor het opruimen.

En als ik kies voor “draadloos netwerk uitbreiden” krijg ik eerst dit:

En als ik dat negeer past hij de instellingen aan naar dit (met geel bolletje):

Maar daarna kan ik weer geen muziek streamen. Hij laat de Airport wel weer zien in iTunes maar maakt na lang zoeken toch weer geen verbinding.

Heb ik hiervoor misschien een fysieke Airport kaart nodig in mijn Mac Pro? Die heb ik namelijk niet.

Bijdrager
    Valeo

Tabblad muziek:

Bijdrager
    jobz

[edit]: je was me voor [/edit]

misschien stomme vraag: je hebt Airplay ingeschakeld onder Muziek?

Als u een AirPort Express hebt aangesloten op uw stereo-installatie of luidsprekers met eigen voeding, kunt u iTunes-muziek afspelen met behulp van AirPlay.

Klik op ‘Muziek’ in de knoppenbalk en schakel vervolgens het aankruisvak ‘Activeer AirPlay’ in.
    Voer een naam en wachtwoord in voor de iTunes-luidsprekers. Dit is de naam die wordt weergegeven in het venstermenu onder in het iTunes-venster.

Moderator
    unSOUND

Ik denk dat “Verbinden met Netwerk” gewoon zou moeten kunnen. Maar zoals Stavos vraagt: Hoe staat het tabblad “Muziek” bij jou ingesteld ?

Bijdrager
    stavos

Maar je Mac Pro kan dus geen draadloze verbinding maken? Ik weet niet of het met een omweg kan, dus bedraad naar je router en vanaf daar draadloos naar je Airport Express. Maar wellicht dat daar dus een knelpunt zit?

[email protected]/bericht verwijder functie van unSOUND:wink:

Moderator
    unSOUND

Dat zou niet uit mogen maken, mijn Mac Pro en mini hebben de Airport uit staan en hangen via Ethernet aan de router, maar zien de Expressen wel. Maar daar is dus wel de optie “Verbind met Netwerk” voor nodig, daarna regelt de router het verkeer naar de Express.

Bijdrager
    Valeo

Maar moet mijn Airport-configuratieprogramma mijn Airport niet ook zien als de Ethernetkabel eruit is? Want dat is nu dus niet het geval. Ik kan hem alleen configureren als ik hem aansluit met de Ethernetkabel…

Bijdrager
    jobz

Maar moet mijn Airport-configuratieprogramma mijn Airport niet ook zien als de Ethernetkabel eruit is?

Ja, juist. Je ethernetkabel gaat dan naar je UPC router. Daarmee maak je wifi aan. En je laat de Airport verbinden met je wifinetwerk.
    Je wilt juist een setup waar je je airport overal kan neerzetten en aansluiten op stereo.

Bijdrager
    Valeo

Maar ook als ik de Airport Express met de Ethernetkabel aangesloten heb (die rechtstreeks naar UPC gaat) maakt iTunes geen verbinding met de Airport Express… Hij zoekt zich een ongeluk en staakt dan ineens zonder verbinding te maken.

Moderator
    unSOUND

Aangezien hij nu niet kan verbinden met het bestaande netwerk, laat het Configuratie-programma hem ook niet zien als hij niet aan de router of direct aan de Mac Pro hangt. Je moet hem dus eerst instellen om verbinding te maken met het bestaande WiFi netwerk. Vervolgens herstart je de Airport Express, en koppel je hem los van de Ethernet kabel. Na een herstart zou het lampje op een gegeven moment groen moeten worden, en vanaf dat moment zou je hem ook draadloos moeten zien…

Ik denk overigens dat je hem op dit moment het beste direct aan de Mac Pro kunt hangen, en dan resetten en opnieuw instellen.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.