7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    IMAC24

Muziek overbrengen van ipod naar nieuwe imac

Hey,

Ff een vraagje,

ik heb een nieuwe imac besteld want me oude windows computer is stuk gegaan.

Nu heb ik me ipod vol met muziek staan maar me i-tunes heb ik natuurlijk niet meer want die stond op me oude windows computer. Hoe kan ik dadelijk dan mijn muziek veilig overbrengen van me ipod naar me nieuwe imac zonder heel me ipod te wissen, dat zou echt zonde zijn.

Kan iemand me hierbij helpen, heb namelijk geen idee of het lukt. Bedankt zover..:wink:

Bijdrager
    ragoooon

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=66574 hier staan een aantal apps waarmee je je muziek van je iPod naar je Mac kan overbrengen.

Bijdrager
    6939j4

Pas heel erg goed op, want het is heel makkelijk om nu al je muziek kwijt te raken! Let daarom heel erg goed op wat je doet. Nu staat alles nog op je iPod, dus zorg dat het niet gewist wordt op de een of andere manier (heb ik ooit meegemaakt, en dat is geen pretje)..

Windows gebruikt een ander systeem om te formatteren dan MacOS, zo heb je ‘Windows-formatted’-iPods en ‘Mac-formatted’-iPods. Een Mac leest beide, Windows leest alleen Windows.

Het zou kunnen dat iTunes op je Mac je vraagt om te formatteren. Doe dit niet, want dan gaat al je muziek eraan. Je kunt iTunes wel gebruiken om ‘Gebruik als schijf’ aan te vinken.

Bijdrager
    vogel

Download het programmaatje Senuti (te vinden op http://www.versiontracker.com ) en volg deze instructies:

”Senuti

Preparing your iPod without losing songs

The goal of these instructions is to change the preferences on your iPod without allowing iTunes to sync the iPod. If you follow the instructions below, you should have no problems.

Trick iTunes into not recognizing your iPod

1. Quit iTunes if it is open.
    2. Move the folder “iTunes” within your “Music” folder to your desktop. If the folder does not exist, you do not need to follow these instructions. Your iPod will not be linked with your iTunes library.

Change your iPod’s preferences

1. Launch iTunes. (Note: Don’t be alarmed when all of your songs don’t show up in iTunes. Everything will be restored by the end of these instructions.)
    2. Plug in your iPod.
    3. You will be asked if you want to link your iPod with the current iTunes library. Make sure you click “No.”
    4. In the bottom right corner of iTunes there is a button with an image of an iPod. Clicking that button reveals the iPod’s options.
    5. Find the “Manually manage songs and playlists” and enable it. This should enable disk use, too, but it will ensure that the iPod doesn’t get linked with this library.
    6. Find the “Enable disk use” and “Open iTunes when the iPod is attached” options.
    7. Make sure disk use is enabled and opening iTunes is not.
    8. Eject your iPod. (Note: with disk use enabled you will now have to manually eject your iPod like a CD every time before you disconnect it.)
    9. Disconnect your iPod. (Note: Make sure your iPod is not displaying “Do not disconnect” before disconnecting.)
    10. Quit iTunes.

Restore your library

1. iTunes cannot be running for a successful restore of your library. Make sure you have quit iTunes.
    2. Move the “iTunes” folder that is on your desktop (from earlier) into your “Music” folder.
    3. When asked if you want to replace the folder that already exists, click replace.

Ready to use

The iPod’s preferences have now been successfully changed, and it is ready to be used with Senuti. You can plug in your iPod and launch Senuti. After you are finished copying the songs that you need to be copied, you can change your preferences in iTunes to have your iPod automatically update if you want, but leave disk use on and auto-launch off

Waarom zo moeilijk? Omdat iTunes op je nieuwe Mac waarschijnlijk meteen opstart en gaat syncen en dat wil je dus niet.

Moderator
    Poezenbeest

iTunes vraagt dat eerst netjes, dus je loopt geen gevaar, zolang je maar geen ja zegt tegen iTunes (in het begin).

De andere opties die unSOUND in zijn sticky (bovenaan de onderwerpenlijst van dit forum) geeft, zijn net zo goed en makkelijk.

Zelf heb ik de beste ervaringen met iPodRIP

Als je alles op de Mac hebt gezet, dan kan je iTunes opstarten en je hele HD toevoegen aan de bieb.

Bijdrager
    vogel

Dat zou betekenen, dat op no klikken en de iPod instellingen in iTunes aanpassen voldoende is? Dat zou fijn zijn.

Bijdrager
    IMAC24

okay bedankt voor de tips, maar wat is nu het snelste en makkelijkste wat ik meteen kan doen en zodat ik binnen no time me nummers in itunes heb staan zonder dat ze worden gewist van me ipod zelf.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.