10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Henk Gordijn

muziek op mac plaatsen

Beste mensen,

Ik ben helemaal nieuw met Mac, als windows gebruiker.
    Heb en apple mini gekocht mini Dualcore i5 1.4GHz en deze ga ik gebruiken voor bewerken van muziek. Weet dat niet een van de snelste is maar snel genoeg voor mij.

Nu wil ik al mn muziek op mn pc zetten, alleen heb ik gelezen dat ze adviseren deze niet op mijn bureaublad te zetten in een map, aangezien mijn pc hierdoor kan vertragen.

ik lees dat apple een thuismap heeft, wat zou ik het beste kunnen doen. Al mijn muziek hier in plaatsen? Of maakt het niet uit als ik mijn muziek toch op mn bureaublad laat staan? Staat nu niet als een snelkoppeling.

Of raden jullie aan een externe HD aan te sluiten voor mijn muziek? Zou dit net zo snel zijn als ik de muziek gebruik vanuit mijn pc?
    en raden jullie mij aan om Itunes te gaan gebruike? Pc wil ik alleen gaan gebruiken voor mijn muziek (Geen internet)

Heb forum al wat doorgelopen, kan alleen deze vraag niet echt specifiek vinden. Bedankt voor jullie hulp!!

groeten!

Bijdrager
    KarelWillem

Netjes iTunes gaan gebruiken. En je muziek laten kopiëren naar die Bibliotheek.

Zelf mappen plaatsen e.d. is dan niet nodig.

In het kort:
    – sleep je muziek op het iTunes venster
    – verwijder eventueel de map waaruit je de muziek hebt versleept
    – klaar

Geblokkeerd
    Alison

Let wel even op dat, met de instellingen die KarelWillem adviseert, als je de muziek eerst ergens in een willekeurige map zet op je Mac en je daarna alle muziek importeert in iTunes de muiek daarna dus twee keer op je Mac staat: in de oorspronkelijke map en in de iTunes map. Je zou de muziek na het importeren weg kunnen halen uit de oorspronkelijke map.

Alison

Oeps, niet goed gelezen. Die tip had KarelWillem al gegeven.

Bijdrager
    Facundo

Op de mini of op externe opslag; het kan beide zonder probleem. Heb je genoeg ruimte zou ik het op de mini zetten. Als bieb en player zou ik gewoon iTunes gebruiken. Ga dan als volgt te werk:
    Zorg eerst dat er geen andere files meer op je bureaublad staan, alleen de muziekbestanden.
    Selecteer 1 van de nummers op je bureaublad.
    Toets cmd-a (oftewel: selecteer alles). Cmd is de toets links naast je spacebar.
    Sleep nu de nummers op het iTunes-icoontje in de dock, onderin je scherm.
    iTunes zal nu openen en de nummers in een iTunes-map in je gebruikersmap zetten. Tevens worden de nummers uiteraard zichtbaar in iTunes.
    Je kunt ook eerst iTunes openen, en vervolgens cmd-o (voeg toe aan bibliotheek) en dan de nummers kiezen die je wilt toevoegen. Bedenk dat je bureaublad ook gewoon een mapje in de Finder is, waar alles in staat wat op je bureaublad staat. Wat je in dat mapje gooit komt op je bureaublad terecht.
    Na afloop kun je de nummers van je bureaublad naar je prullenmand slepen en prullenmand legen.
    Let er wel op dat je genoeg ruimte hebt, want je nummers worden in 1e instantie gedupliceerd! Je hebt voor bovenstaande dus minstens 2x de grootte van je muzieklibrary nodig. Heb je die ruimte niet zou ik het eerst even vanuit je bureaublad naar een externe disk verplaatsen en het van daaruit doen.

Bijdrager
    Facundo

Oeps, ben zo vaak bij berichtje weggelopen dat er inmiddels al 2 reakties zijn.

Bijdrager
    Henk Gordijn

Ah, super bedankt voor alle reacties. dit ga ik doen
    Ik zit alleen zeer te twijfelen of ik mijn mac op het internet ga zetten.

Het liefste wil ik mijn dropbox account installeren op mijn mac, en mail gebruiken.
    Als ik mijn mac standaard op internet zet, en geen gebruik maak van google etc alleen van mijn mail en dropbox zal dit mijn pc gaan vertragen als ik bewerkingprogramma’s gebruik?

Of bestaat er een apje waarmee ik simpelweg mijn internet aan en uit aan zetten? Wil mijn pc met LAN kabel verbinden, geen wifi

Bedankt voor alle hulp!

Groeten!!

Bijdrager
    KarelWillem

Als ik mijn mac standaard op internet zet, en geen gebruik maak van google etc alleen van mijn mail en dropbox zal dit mijn pc gaan vertragen als ik bewerkingprogramma’s gebruik?

Waarom denk je dat je Mac merkbaar zal vertragen als je Internet aan hebt staan?

Bijdrager
    SvS

Er komen immers geen virussen binnen die de boel zouden doen vertragen.
    Lees macmiep.nl als nieuwbakken gebruiker door en je haalt er meer uit je mac.
    Koop geen cleanmymac, virusscanner en van die onzin. Het Mac systeem puur laten is het beste.

Bijdrager
    SvS

…Dropbox zou opstarttijd van je Mac kunnen verlengen, omdat hij eerst online wilt gaan checken of alles gesynchroniseerd is. En dan vooral gaan gebruiken waarvoor je het gaat gebruiken. Dropbox is handig om die wel actief te hebben staan. Veel plezier!

Bijdrager
    Henk Gordijn

Ah super. Bedankt voor alle info! Dan ga ik hem op internet zetten!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.