10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Henk Gordijn

muziek op mac plaatsen

Beste mensen,

Ik ben helemaal nieuw met Mac, als windows gebruiker.
    Heb en apple mini gekocht mini Dualcore i5 1.4GHz en deze ga ik gebruiken voor bewerken van muziek. Weet dat niet een van de snelste is maar snel genoeg voor mij.

Nu wil ik al mn muziek op mn pc zetten, alleen heb ik gelezen dat ze adviseren deze niet op mijn bureaublad te zetten in een map, aangezien mijn pc hierdoor kan vertragen.

ik lees dat apple een thuismap heeft, wat zou ik het beste kunnen doen. Al mijn muziek hier in plaatsen? Of maakt het niet uit als ik mijn muziek toch op mn bureaublad laat staan? Staat nu niet als een snelkoppeling.

Of raden jullie aan een externe HD aan te sluiten voor mijn muziek? Zou dit net zo snel zijn als ik de muziek gebruik vanuit mijn pc?
    en raden jullie mij aan om Itunes te gaan gebruike? Pc wil ik alleen gaan gebruiken voor mijn muziek (Geen internet)

Heb forum al wat doorgelopen, kan alleen deze vraag niet echt specifiek vinden. Bedankt voor jullie hulp!!

groeten!

Bijdrager
    KarelWillem

Netjes iTunes gaan gebruiken. En je muziek laten kopiëren naar die Bibliotheek.

Zelf mappen plaatsen e.d. is dan niet nodig.

In het kort:
    – sleep je muziek op het iTunes venster
    – verwijder eventueel de map waaruit je de muziek hebt versleept
    – klaar

Geblokkeerd
    Alison

Let wel even op dat, met de instellingen die KarelWillem adviseert, als je de muziek eerst ergens in een willekeurige map zet op je Mac en je daarna alle muziek importeert in iTunes de muiek daarna dus twee keer op je Mac staat: in de oorspronkelijke map en in de iTunes map. Je zou de muziek na het importeren weg kunnen halen uit de oorspronkelijke map.

Alison

Oeps, niet goed gelezen. Die tip had KarelWillem al gegeven.

Bijdrager
    Facundo