12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Obi

Muziek op Iphone, die ik er niet heb opgezet.

hmm,

sinds bijna 2 maanden heb ik een Iphone 5S, ik manage altijd handmatig mijn videos’ en muziek op de Iphone, dwz dat ik een specifieke playlist gebruik met muziek die alleen op de Iphone staat. Ik sleep nieuwe muziek in die playlist of ik verwijder muziek ook handmatig uit die playlist. Ik zou dus volledige controle moeten hebben over de muziek op m’n Iphone. Ik heb nu vaak dat er muziek op m’n Iphone staat die ik er niet op het gezet, bv Alain Clark, Kylie Minogue en bv een live CD van Duran Duran. IK heb geen idee hoe dit op de playlist komt, maar ik weet zeker dat ik ze niet erop heb gezet en zover ik kan nagaan gebruik ik icloud alleen voor email en ‘find my phone’. En deze nummers zijn aanwezig in de cloud (wolkje achter die nummers in itunes

Hoe is dit mogelijk?
    Is icloud hier misschien ‘schuld’ aan?

Iemand soortgelijke ervaring?

alvast bedankt,

Bijdrager
    SunKeeper

Als het een wolkje met een pijltje is, betekent dat het mogelijk is deze aankopen te downloaden, maar dat ze momenteel niet op je iPhone staan.

Als je ze aanklikt worden ze via streaming afgespeeld uit de cloud.

Instellingen > iTunes en App Store, daar kun je nog de bovenste twee schakelaars uit zetten indien ze aanstaan. Dan worden volgens mij de cloudnummers niet getoond.

Bijdrager
    KarelWillem

…bv Alain Clark, Kylie Minogue en bv een live CD van Duran Duran…

Dat klinkt heel erg als het soort muziek dat met acties (zoals in de “12 Dagen” app van Apple) gratis wordt weg gegeven.

Die komen dan inderdaad in iCloud, en je komt er ook heel moeilijk weer van af.

Vriend of vriendin in huis die deze muziek gedownload heeft bijvoorbeeld??

Bijdrager
    tarun

Wolkje? Heb je iTunes Match geactiveerd?

Bijdrager
    Obi

Nee, er is geen ander persoon die deze Iphone gebruikt en/of toegang tot heeft, en ik gebruik geen itunes match, verder staan in itunes instellingen alle downloads op uit.. Ik heb me wel de ’12 dagen’ app gedownload, maar ik dacht dat je expliciet de aanbieding van die dag zelf moet downloaden (en niet automatisch gebeurt), en ik heb ik maar 1 of 2 van die ’12 dagen’ aanbiedingen zelf gedownload…

Bijdrager
    jv65

Instellingen > Muziek
    En dan ‘Toon alle muziek’ uitzetten.

Bijdrager
    Obi

@ jv65; bedankt dit zou wel eens de oplossing kunnen zijn, maar dan vind ik het nog vreemd dat er muziek op de Iphone komt (DL door Icloud?) die ik niet wil hebben of mij interesseert..

Bijdrager
    jv65

Kylie en Duran Duran zijn van de 12 Dagen aanbieding van een paar jaar geleden geloof ik. Wellicht vergeten?

Als je in iTunes naar de iTunes Store gaat en op Aankopen klikt (aan de rechterkant onder Snelkoppelingen) dan kan je ze verbergen zodat ze nergens meer zichtbaar zijn. NB: Als met je muis over een nummer gaat dan zie je rechts een kruisje.

Bijdrager
    KarelWillem

Muziek en video’s komen niet vanzelf naar je toegewaaid.

Ooit is er dus (bewust of onbewust) een ‘aankoop’ gedaan.

12 Dagen App 2010

Kylie Minogue
    Alain Clark
    Duran Duran

Dus… inderdaad.:)

Bijdrager
    Obi

Nee, het afgelopen jaar (2013) was de eerste keer dat ik de ’12 dagen’ app heb gedownload en heb gebruikt (maar 1 download gedaan).
    En ik kan me herinneren dat Alain Clark ook een keer een aanbieding was -een paar jaar geleden in een oude ’12 dagen’ actie- maar zoals gezegd iets wat ik niet leuk vind ga ik ook niet downloaden. Dus ik blijf het vreemd vinden dat itunes muziek ‘download’ en in een playlist zet, die niet mijn smaak is…

Bijdrager
    GoeieDag

Nee, er is geen ander persoon die deze Iphone gebruikt en/of toegang tot heeft…

Daar gaat het niet om. Waar het om gaat: deel jij je Apple ID voor de iTunes Store met een ander, zoals je partner, of kind? Want daar kan dit vandaan komen (plus een bepaalde instelling).
    Eén ding is zeker (zoals KW al noemt): er is een logische verklaring voor; muziek (en andere zaken) komt niet zomaar aanwaaien.

Bijdrager
    Obi

Ik heb ruim 50000 nummers in iTunes, 2 nummers van Alain Clark,
    dus ze staan wel in mijn bibliotheek. Ik heb de instelling die jv65 voorstelde gemaakt,
    Iphone opnieuw gesync’d en het lijkt erop dat ik m’n normale playlist
    weer terug heb. Het probleem lijkt me opgelost, iedereen bedankt voor het meedenken.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.