20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    iAN

muziek op externe schijf vraag.

Mijn geheugen is vol van mijn iBook. Nu heb ik een externe harde schijf gekocht.
    De aan wijzingen van eerdere forum-draadjes opgevolgd, maar als ik de muziek op de externe schijf wil zetten geeft ie de melding dat “sommige items niet verplaatst kunnen worden, ivm een te lange naam of tekens die niet kunnen worden herkend door de schijf”

Mijn vraag is: Heeft iemand hier ervaring mee en een simpele oplossing? zonder dat ik de namen moet veranderen van de nr’s…

bedankt, iAN

Bijdrager
    Robse

Hoe is die externe schijf geformatteerd?
    Ik weet het is vroeg maar dat is het eerste wat er in me opkwam.

Bijdrager
    dirkjan

Je moet even “toon info” doen op bij je externe harde schijf. Dan staat er een blauw vinkje aan bij “eigenaren en bevoegdheden” die moet je uitzetten.
    Dan is alles voor elkaar volgens mij.

Dirk Jan

Bijdrager
    Pink Grapefruit
    ”Robse”

Hoe is die externe schijf geformatteerd?
    Ik weet het is vroeg maar dat is het eerste wat er in me opkwam.

Voor mij is het ook nog vroeg, want net wakker… Maar ik dacht precies hetzelfde :wink:
    Klinkt als een FAT32-formatted drive, of oude HFS ofzo. Enniwee, met Disk Utility even
    opnieuw formatteren!

Bijdrager
    Brian

oke hier iAN via brian…

ben er nu mee bezig.
    formateren doe ik met prog. schijfhulpprogramma, dan de schijf aanklikken en op wissen drukken. klopt dat?

Moderator
    unSOUND

Ja, en dan zou ik kiezen voor HFS+ zonder journaling, kost nogal snelheid.

Als je nog hulp nodig hebt met overzetten of het instellen
    van iTunes, laat het maar weten, ik heb zelf ook de Library
    extern gezet…

Bijdrager
    Brian

bedankt ga het zo proberen…

dit op het forum gevonden over het extern afspelen/opslaan van muziek:

1. Zorg dat alle bestanden op de gewenste plek staan (heb je al gedaan), en dat iTunes NIET draait.
    2. In je map ~/Music/ (of ~/Muziek/ waarbij ~ je home-directory/thuismap is), alles weggooien.
    3. Start iTunes
    4. Antwoord op de vraag of iTunes moet gaan zoeken naar muziek NEE.
    5. Laat het iTunes venster openstaan, maar niet te groot, en open daarnaast een Finder-window, met daarin je map met MP3/AAC bestanden.
    6. Sleep die map naar het iTunes venster, en laat het vallen op “Bibliotheek”
    7. iTunes zal nu alle muziek weer toevoegen.

Juiste manier of heb je iets beters?!?

Moderator
    unSOUND

Ja, het kan makkelijker, maar zorg wel dat de mappen hetzelfde heten
    als op hun oude plek, dus een map “iTunes”, met daarin de map “iTunes music”
    en de losse bestandjes. En zorg ervoor dat de eigendomsrechten op de externe HD uit staan.

maak een alias van de nieuwe “iTunes” map, sleep deze alias naar je
    home folder, in de map muziek, waar vroeger de map “iTunes” stond.
    hernoem daarna de alias naar “iTunes”, zoals de map heette.

start iTunes. Nu zou alles al moeten werken.

Voordeel van deze aanpak is, dat je nu ook meerdere accounts naar dezelfde library kunt sturen, met afspeellijsten en al. En je afspeellijsten van de oude opzet worden meegenomen.

Bijdrager
    wjgmspeedy

En hoe sync je die aliasmap en de orginele map? Of moet je bij elke verandering van je library een nieuwe aliasmap maken?

Moderator
    unSOUND

Je hoeft daarna niets meer te doen. De alias doet alleen een map na,
    maar in werkelijkheid stuurt hij je door naar de iTunes map op de externe HD.

Het lijkt dus of er 2 mappen zijn, maar het zijn gewoon 2 wegen naar dezelfde map.

Bijdrager
    wjgmspeedy

LOL Stond net onder de douche en bedacht me dat het een ontzettend stomme vraag was. :wink: Alsof er geen betere dingen zijn om onder de douche aan te denken. Thanx anyway.

Bijdrager
    Brian

maar idd moest ik de schijf formateren dat is nu gelukt. kan ik nu het hele prog. iTunes op die externe schijf zetten is dat ook mogelijk?

Moderator
    unSOUND

het programma zelf hoeft niet, het kan wel…

het enige wat je over hoeft te zetten is de map “iTunes”, die staat in de muziekmap van je thuismap.

Bijdrager
    Brian

en hoe gaat dat dan met mijn iPod?!? als ik die nu aansluit kan ik em niet meer laten syncen?

Bijdrager
    Brian

heb namelijk maar 1 firewire poort en de externe schijf en de iPod hebben bijde firewire…als ik nu mijn iPod aansluit vind hij geen muziek, omdat de externe schijf niet is aangesloten.
    bestaat er iets als een firewire-splitter???

Moderator
    unSOUND

Mijn LaCie schijven hebben allemaal 2 poorten, zodat je ze aan elkaar kunt “lussen”.

Er zijn wel hubs voor te krijgen hoor… even rondzoeken ben ik bang.

Bijdrager
    iAN

ja je hebt gelijk bedankt!

Bijdrager
    cool1
    ”Brian”

bedankt ga het zo proberen…

dit op het forum gevonden over het extern afspelen/opslaan van muziek:

1. Zorg dat alle bestanden op de gewenste plek staan (heb je al gedaan), en dat iTunes NIET draait.
    2. In je map ~/Music/ (of ~/Muziek/ waarbij ~ je home-directory/thuismap is), alles weggooien.
    3. Start iTunes
    4. Antwoord op de vraag of iTunes moet gaan zoeken naar muziek NEE.
    5. Laat het iTunes venster openstaan, maar niet te groot, en open daarnaast een Finder-window, met daarin je map met MP3/AAC bestanden.
    6. Sleep die map naar het iTunes venster, en laat het vallen op “Bibliotheek”
    7. iTunes zal nu alle muziek weer toevoegen.

Juiste manier of heb je iets beters?!?

Ik heb ook de bestanden overgezet op een externe harde schijf (pc/Windows) en bovengenoemde methode gebruikt om de muziek weer aan de iTunes bibliotheek toe te voegen, alleen hij heeft maar ongeveer de helft gedaan en overige niet..(totaal ca. 22Gb). Weet iemand raad?

Edit: probleem opgelost; bibliotheek stond er dubbel in (44gb ipv 22Gb), de oude files (met uitroepteken) verwijderd en voila.

Bijdrager
    T.A.C.
    ”unSOUND”

Ja, en dan zou ik kiezen voor HFS+ zonder journaling, kost nogal snelheid.

Als je nog hulp nodig hebt met overzetten of het instellen
    van iTunes, laat het maar weten, ik heb zelf ook de Library
    extern gezet…

Ik wil je het volgende vragen:

Vanochtend speelde ik een mp3 af vanaf mijn externe schijf, deze opende en speelde af in itunes. Na afsluiten van itunes merkte ik dat de bestanden die ik opgeslagenb had in de map ‘mijn muziek’ verdwenen waren en dat daarvoor in de plaats het bestand stond dat ik zojuist afgespeeld had.

Ik wil al mijn muziek vanaf mijn externe schijf spelen, kan ik dan volstaan met de oplossing door jou beschreven. Worden de bestanden dan niet meer naar de map ‘mijn muiziek’ gekopieerd?

Alvast bedankt,

Taco

Bijdrager
    MacJampudding

Hey Taco,

nope… als je de voorkeuren van iTunes aanpast dat de bibliotheek van iTunes een directory op je externe HD is … dan hoef je niets meer te doen.
    Wel ervoor zorgen dat als je muziek van een ander medium gaat halen (cd, cd-r, …) en je wil die bewaren dat je ze niet vergeet te importeren.

:wink:

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.