13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    senne

muziek op een site

ik wil een muziekske op een site dat ik aan het maken ben (deze site, staat nog ni veel op)

Er moet een knopke met Music ON/OFF zijn, maar liefst zonder Flash te gebruiken..

Reeds bedankt!
    senne

Bijdrager
    senne

bij nader inzien blijkt het dat ik geen vraag heb gesteld.. Mijn excuses.

Bij deze:

Bestaat er zoiets? Een Music ON/OFF knop (dus als ge op ON klikt gaat er muziek aan, OFF gaat het af..), maar dan zonder Flash te gebruiken..

joep!

Bijdrager
    freshface

Naar mijn weten niet

Bijdrager
    Ruben

Wat voor muzak? MP3, Wav, MIDI, Tracker, SID?

Bijdrager
    Sad

een mp3 of midi file kan je gewoon embedden in een framepje met <EMBED>. maak dan een knop “muziek uit” die in dat frame een lege pagina laadt, en “muziek aan” die in dat frame een pagina laadt waarin je embed zit.

Moderator
    Strifer

je kan het in een frame of iframe laden met inderdaad embed, zorg dan dat je in dit frame ook de aan/uit knoppen maakt die respectievelijk naar een pagina MET en eentje ZONDER muziek leiden. Zo kun je ze dus aan en uitschakelen. Je kan ook aangeven om beperkte quicktime controls weer te geven, maar de vraag is of dat laatste er mooi uit komt. Bij he eerste ben je vrij in je design…

trouwens, mooie pagina, zou hem alleen iets breder maken.. je laat er veel ruimte liggen, zelfs op 800×600.

Bijdrager
    senne

Al bednakt voor de reacties!

Maar ik heb toch nog wa probleemkes… Die Embed iFrame, hoe doe je dat? <embed><iframe>…</iframe></embed> ?

En hoe laat je muziek spelen in zo’n frame? Het formaat gaat waarschijnlijk MP3 zijn..

Bijdrager
    senne
    ”Strifer”

trouwens, mooie pagina, zou hem alleen iets breder maken.. je laat er veel ruimte liggen, zelfs op 800×600.

Hmm.. De site is gemaakt voor 800×600 gebriukers, maar misschien heb je wel gelijk dat het een beetje breder kan:)

Moderator
    Strifer

nee nee.. maak het iframe en daarin laadt je een pagina laden (src) waar op de ene een embed sound zit (mp3 in dit geval… duurt wel lang om te laden hoor!!!!!!) en op de andere geen geluid. op die twee pagina’s maak je dan een link naar de ene met geluid en naar de andere zonder geluid.

volg je me nog?

Bijdrager
    senne

ik volg je nog!:)

Het enigste probleem is dat ik niet weet hoe ik een embed mp3 afspeel of zoiets…

Die iFrames kan ik allemaal wel:)

Bijdrager
    Sad

Zoiets als:

<object height=”0″ width=”8″>
    <param name=”loop” value=”true”>
    <param name=”hidden” value=”true”>
    <param name=”autostart” value=”true”>
    <param name=”cache” value=”false”>
    <param name=”src” value=”uwmuziekske.mp3″>
    <param name=”autoplay” value=”true”>
    <param name=”controller” value=”false”>
    <embed height=”0″ hidden=”true” src=”uwmuziekske.mp3″ type=”audio/mpeg” width=”8″ controller=”false” autoplay=”true” cache=”false” autostart=”true” loop=”true”>
    </object>

Dan ziet de gebruiker niets, maar “uwmuziekske.mp3″ wordt afgespeeld. Maar volgens mij is voor de meeste browsers dit voldoende:

<embed height=”0″ hidden=”true” src=”uwmuziekske.mp3″ type=”audio/mpeg” width=”8″ controller=”false” autoplay=”true” cache=”false” autostart=”true” loop=”true”>

Moderator
    Strifer

bij die bovenste heb je gewoon een hoop dubbele commando’s.. hou je aan w3c en je hebt goeie code. test ze allebei zou ik zeggen. note dat als je de controller op false zet je natuurlijk geen start stop pauzeen dergelijken te zien krijgt (waar ik het al eerder over had)

Bijdrager
    Sad

Dat hele verhaal met die object params is wat Adobe Golive er van maakt. (Bareuh..)

Maar daarom zei ik al: die ene <embed> regel lijkt me voldoende.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.