15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Bas133

Muziek op 5s ineens groter dan op 4s

De grootte van mijn muziek op de iPhone 5s is aanzienlijk groter dan het op mijn 4s.

Waar kan dit aan liggen en hoe verklein ik de muziek bestanden? Het ligt niet aan het aantal nummers o.i.d., beide bevatten 1582 nummers en gebruiken iTunes Match.

Alvast bedankt voor de antwoorden

Bijdrager
    Nikita

Staan op de 4S misschien originele bestanden in een lagere bitrate (128 KB bijvoorbeeld), terwijl de 5S ze via iTunes Match heeft gedownload in 256 Kbps?

Bijdrager
    Bas133

Zou kunnen inderdaad, hoe pas ik dit aan naar 128kbps via Match?

Bijdrager
    Nikita

Volgens mij gaat dat niet; Apple biedt ze alleen aan in hogere kwaliteit. Hooguit kan je proberen door de muziek van de 5S te verwijderen en dan te syncen met de muziek die op je Mac staat in iTunes (denk ik), dan pakt ‘ie de nummers direct en dus in lagere kwaliteit.

Bijdrager
    Bas133

Thanks, probeer ik dat.

Bijdrager
    Nikita

Succes, ben benieuwd;)

Bijdrager
    Bas133

Dat lijkt ook niet te werken, hij geeft in iTunes aan dat ik dan 12GB aan muziek heb, in plaats van 3.2GB op mijn ‘oude’ 4s. Ergens heeft hij m’n bestanden dus flink vergroot lijkt het…

Bijdrager
    Nikita

Hm… Een factor 4 kan niet in het verschil zitten van 128 KB of 256 KB. Heb je niet gewoon veel minder nummers op je oude iPhone staan? Ik kan me niet herinneren van de mijne destijds dat ‘ie op de iPhone een lagere ingebruikname aangaf dan op m’n Mac in iTunes; 8 GB muziek in iTunes was gewoon 8 GB muziek op de iPhone.

Bijdrager
    Bas133

Begrijp het ook niet inderdaad, in iTunes geeft hij ook de 12GB aan, terwijl in mn 4s bij gebruik 3,2Gb staat aangegeven. Ik synchroniseer al mijn nummers uit iTunes, dus dat is het verschil niet…

Bijdrager
    Nikita

Zou je bijna gaan denken dat die 3,2 GB alleen muziek is die niet via iTunes Match is te vinden en dat ‘ie de rest dynamisch over het internet binnentrekt. Maar dat lijkt me sterk (zou je gigantisch veel dataverbruik opleveren tenslotte):roll:

Bijdrager
    Bas133

Precies, heb datagebruik voor iCloud etc. dan ook uitstaan. Maar er is geen mogelijkheid de gehele bibliotheek naar 128kpbs om te zetten?

Bijdrager
    Nikita

Jawel, maar dat transcoderen / hercoderen levert je een hoop kwaliteitsverlies op…

Bijdrager
    Bas133

Snap nog steeds niet hoe het kan inderdaad, m’n 5s zit toch echt voller dan m’n 4s, wat zo te zien te wijten is aan muziek. Kan ik ergens zien welke bitrate ik nu gebruik/heb ook? Want omdat het aantal nummers etc. hetzelfde is snap ik niet waar al die GB’s vandaan komen:p

Inactief
    Anoniem

Als je iTunes Match gebruikt wordt de muziek die je afspeelt (tijdelijk) op je iPhone opgeslagen. Als de schijfruimte voor iets anders nodig is wordt het automatisch verwijderd.
    Je kan het ook zelf verwijderen via Instellingen > Algemeen > Gebruik > Muziek. En dan rechtsboven op Wijzig klikken.

Bijdrager
    Bas133

Thanks, dat was ‘m!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.