10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    velvis

Muziek niet geïmporteerd in iTunes

Ik heb gisteren een nieuwe iMac 2017 aangeschaft; met Migratieassistent alle data overgezet vanaf mijn oude iMac 2011. De Muziekbibliotheek stond op een externe schijf, deze heb ik apart overgezet. Na enig gedonder met bestanden waarvan de nieuwe iTunes versie de links niet kon vinden, alles aan het draaien. De links herstellen lukte alleen niet met één cd van Aimee Mann (mp3; draait prima in de oude versie); de links konden niet hersteld; bestanden uit de bibliotheek verwijderd; kunnen vervolgens niet opnieuw geïmporteerd worden.

Niet door drag and drop, niet door “voeg toe aan bibliotheek”; niet door in de voorvertoning van het bestand “open in iTunes” te kiezen; niet door dubbelklikken . . . . . etc.

Wie heeft er enig idee ?

Bijdrager
    Beech

En als je de externe HD aansluit en deze bibliotheek opent ?

Bijdrager
    velvis

<p class=”cite”>Beech op 20 januari 2019 om 21:46</p>
    En als je de externe HD aansluit en deze bibliotheek opent ?

Exact hetzelfde probleem; alle

andere nummers spelen gewoon af, behalve deze 10 nummers van één cd van Aimee Mann.

Heb ze alle 10 geopend in een muziek-edit programma en opnieuw gesaved > geen invloed.

Terwijl ze op de oude Mac gewoon afspelen.

Bijdrager
    Brombeer

DRM: heeft je nieuwe Mac wel de rechten om die liedjes af te spelen? Met hoeveel andere apparaten zijn ze gedeeld? Als dat er al vijf zijn, trek eens een permissie in, en deel er een uit de nieuwe iMac.

Bijdrager
    velvis

Heb in iTunes (op oude Mac) de kolom “soort” geactiveerd en vastgesteld dat het “ordinaire” mpeg bestanden zijn, zonder beveiliging.

Op de nieuwe iMac worden de bestanden niet geïmporteerd; laat staan dus afspelen.

Moderator
    Night

Mpeg? Dat is een video-formaat…

Bijdrager
    velvis

mp3 = mpeg3

Bijdrager
    KarelWillem

Night op 22 januari 2019 om 06:02
    Mpeg? Dat is een video-formaat…

MPEG-1 Layer 3 om precies te zijn.

(Dus geen MPEG3 .;) )

Wiki: https://nl.wikipedia.org/wiki/MP3

Moderator
    Night

Ik heb dit ook ooit eens aan de hand gehad. Een verwijderd MP3 bestand lijkt dan toch niet helemaal verwijderd te zijn. Het bleef nog ergens in een of ander voorkeuren-bestand van iTunes te blijven hangen, waardoor een nieuwe toevoeging van hetzelfde bestand niet mogelijk blijkt. Ik heb het destijds opgelost door de bestandsnaam te wijzigen.

Bijdrager
    velvis

Leek een goede tip, Night, maar helaas.

Heb uiteindelijk alle bestanden met copy en paste gereproduceerd in een music-editor en opnieuw gesaved onder een andere naam.

Een klusje, maar dat heeft het probleem opgelost (het raadsel niet).

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.