8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    drcosmo

Muziek naar categorie “podcast” verplaatsen

Hey,

Het zit zo: ik heb me net geregistreerd op een podcast, maar ik kan blijkbaar alleen de laatste aflevering downloaden. Op de website van de podcast zelf, is het echter wel mogelijk om de vorige afleveringen te downloaden.

Ik heb deze dus binnengehaald en geimporteerd in iTunes. Deze muziekbestanden staan nu in mijn bibliotheek onder de noemer “muziek” terwijl ik deze graag onder “podcast” zou zien verschijnen. Op deze manier heb ik dan een mooi overzicht van alle afleveringen van de podcast.

Is dit mogelijk? Zo ja, hoe?

alvast vriendelijk bedankt
    drcosmo

Anoniem

Selecteer nummer, Apple-toets + i, tabje Info en kies bij Genre (helemaal onderaan) Podcast.

Bijdrager
    drcosmo

dan verschijnen de nummer nog steeds niet onder de categorie Podcast.

toch bedankt voor de reactie

Bijdrager
    jeneverstoker

Ik zit met de zelfde vraag, maar dan omgekeerd. Muziek die als podcast binnen komt (McGuinn’s Folk Den) wil ik graag “gewoon” onder muziek zetten. Wie weet het en helpt ons een stapje verder?

Hans

Bijdrager
    JDVM

Hans, ik denk dat als je het bestand van de podcast (dat toch ergens gedownload moet staan) ff (opnieuw) toevoegd aan je library, hij gewoon in Muziek komt opdagen.

Hoe het andersom zou moeten weet ik niet, succes iig.

Bijdrager
    jeneverstoker
    ”Jurriaandvm”

Hans, ik denk dat als je het bestand van de podcast (dat toch ergens gedownload moet staan) ff (opnieuw) toevoegd aan je library, hij gewoon in Muziek komt opdagen.

Bedankt voor je reactie. Helaas is iTunes te slim voor deze oplossing. Exporteren en importeren is geen probleem, maar iTunes blijft de nummers zien als podcast. Ook als ik het “genre” verander van “podcast” naar “Folk” en daarna exporteer en weer inporteer komt het zaakje toch bij de podcasts te staan….

Hans

Anoniem

Volgens mij zit er in de tag van het nummer iets ingebakken dat je zelf niet aan kunt passen. Helaas dus…

Bijdrager
    Gurney

Ik eenzelfde soort probleem.

Ik heb een aantal video podcasts toegevoegd vanuit een oudere iTunes library. Mijn nieuwe itunes library ziet echter een aantal van de files niet als podcast maar als movies en zet ze daarom onder movies in de library.

Ik zou de podcasts graag onder podcasts houden, maar op de een of andere manier zit er iets in deze video files waardoor ze niet als podcast worden gezien:x

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.