28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    jazzvb

Muziek Mac –> Windows

Hallo,

Ik heb van een vriend wat muziek van zijn iPod mogen overzetten op schijf van Windows pc (dit was toen ik nog geen Mac had). Deze staat nu in code (bijv. DGHA of XQGJ) in de verkenner van Windows. Bestaat er een programma om dit om te zetten? Want als je de ‘code’ afspeelt, laat Media Player wel de artiest plus titel zien.

Bedankt,
    Jazz

Bijdrager
    Pieterr

Gewoon de files importeren in iTunes (en iTunes de file namen laten beheren!). Dan komt alles goed.

Bijdrager
    jazzvb

Het zijn de mp3’s zelf

Bijdrager
    Pieterr
    ”jazzvb”

Het zijn de mp3’s zelf

Dat klopt. Op de iPod staan de namen van de audio tracks gecodeerd. Maar in de files zelf (.mp3, .m4a) staat de metadata (artiest, titel etc.) ook. En daar haalt iTunes het weer uit als je ze importeert in je iTunes library.

Bijdrager
    Pieterr
    ”jazzvb”

Bestaat er een programma om dit om te zetten?

En voor het geval je een aversie tegen iTunes mocht hebben (die mensen bestaan): Songbird.

Bijdrager
    jazzvb

Heb niet echt een aversie tegen iTunes hoor. Wel iPhoto, maar da’s een andere discussie…

Bedankt voor de oplossing. Ga het meteen uitproberen.

Bijdrager
    nookie

Ik zag een screenshot van Songbird.
    Itunes, maar dan zwart. :?

Bijdrager
    nookie
    ”jazzvb”

Wel iPhoto, maar da’s een andere discussie….

:? :?
    Die wil ik best aangaan.

Bijdrager
    jazzvb

Toch nog een vraag: speelt het alleen de muziek af (wat WMP) ook doet of zet het in e verkenner echt de code om naar de artiest en titel?

Bijdrager
    Pieterr
    ”nookie”

Ik zag een screenshot van Songbird. Itunes, maar dan zwart. :?

De “Metal skin” komt in versie 0.7…;-)

Bijdrager
    Pieterr
    ”jazzvb”

Toch nog een vraag: speelt het alleen de muziek af (wat WMP) ook doet of zet het in e verkenner echt de code om naar de artiest en titel?

Mits je de vinkjes “copy track when importing” en “let iTunes manage track names” (of iets dergelijks) aan hebt staan, wel.

Bijdrager
    jazzvb

Ook van de al overgezette bestanden?

iPhoto: en ik ben die wel eens aangegaan op een ander thread… ; )

Bijdrager
    Pieterr
    ”jazzvb”

Ook van de al overgezette bestanden?

Het werkt zo: je hebt een aantal audio bestanden. De naam van de bestanden maakt niet uit. Je importeert ze in iTunes (nadat je de eerder genoemde vinkjes hebt aangezet in de iTunes voorkeuren). Er worden nu kopieen van de audio bestanden gemaakt en neergezet in je “iTunes Music” directory. Daarna kan je dus in principe de bestanden met de rare namen weggooien. Kijk nog even of ze er echt staan (in “iTunes Music”) voordat je de originelen weggooit…

”jazzvb”

iPhoto: en ik ben die wel eens aangegaan op een ander thread… ; )

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1696518
    Thailand, Hong Kong: een man van de wereld!

Bijdrager
    nookie
    ”jazzvb”

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1696518

Een aversie kan je toch niet tegen iPhoto hebben, als ik dit topic lees.
    Het doet precies wat jij wilt.
    On-topic maar weer.

Bijdrager
    jazzvb

ok, dat klinkt duidelijk. Eerst eens kijken of ik er iTunes op heb…

Hong Kong was fout, dat moest China (Beijing) zijn ; )

Bijdrager
    Pieterr
    ”jazzvb”

Hong Kong was fout, dat moest China (Beijing) zijn ; )

Hoeveel fietsen heb je daar ongeveer geteld?

Bijdrager
    jazzvb

Hahahaha!

Precies 9 miljoen. Maar ik kan er 1 over het hoofd hebben gezien, hoor, pin me d’r niet op vast.

Bijdrager
    jazzvb

Ik heb net geprobeerd om bestanden te importeren in iTunes, maar het enige dat ie laat zien (in importeervenstertje) zijn textbestanden. Doe ik iets fout?

Bijdrager
    Pieterr
    ”jazzvb”

Ik heb net geprobeerd om bestanden te importeren in iTunes, maar het enige dat ie laat zien (in importeervenstertje) zijn textbestanden. Doe ik iets fout?

Misschien was “importeren” niet de goede kreet. Gebruik je “Add to Library” [command] O ?

Bijdrager
    jazzvb

Ik gebruikte ‘importeer’ onder het menu van ‘bestand’. Maar ik meen mij te herinneren dat het ctrl+shift+o was… Het is nog steeds de iTunes in Windows.

Bijdrager
    sven-

Onder Windows is de sneltoets voor Importeren inderdaad Ctrl + Shift + O.

Als je nou naar de juiste map bladert, krijg je dan wel je muziekbestanden te zien?
    Wat is de extensie van je muziekbestanden in Windows?

Bijdrager
    jazzvb

De extensie is mp3.

Ook als ik naar de juiste map blader, zie ik niks. Je kunt ook niet kiezen uit muziekbestanden, alleen maar tekstbestanden in het onderste ‘keuze-pijlte’ (in het ‘open-venster’).

Bijdrager
    Pieterr
    ”jazzvb”

De extensie is mp3.

Ook als ik naar de juiste map blader, zie ik niks. Je kunt ook niet kiezen uit muziekbestanden, alleen maar tekstbestanden in het onderste ‘keuze-pijlte’ (in het ‘open-venster’).

Heb je wel in het linker iTunes paneel “Library: Music” (Bibliotheek: Muziek) geselecteerd (“muzieknootje”) ?

http://support.apple.com/kb/HT1367?viewlocale=nl_NL
    http://support.apple.com/kb/HT1473?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    jazzvb

Ja, dat heb ik geselecteerd.
    Ik ben er ook achter wat het is: je moet niet ‘toevoegen aan bibliotheek’ kiezen, maar ‘bestand toevoegen’… Dan zie je de muziek staan in het ‘Open’-venster.

Bedankt voor jullie berichtjes!
    Jazz

Bijdrager
    Pieterr
    ”jazzvb”

Ik ben er ook achter wat het is: je moet niet ‘toevoegen aan bibliotheek’ kiezen, maar ‘bestand toevoegen’…

“Toevoegen aan bibliotheek” kun je gebruiken als je in één keer een hele folder met audio files wilt toevoegen. Dat gaat dan sneller dan dat je ze allemaal apart toevoegt.

Bijdrager
    jazzvb

Dat is juist het probleem. Als ik daarvoor kies, dan zie ik alleen tekstbestanden.

Bijdrager
    Faure

Je kan ze ook slepen van je verkenner/finder zo hup in iTunes, dat al eens geprobeerd?
    Wel zorgen dat iTunes venster op de bibliotheek ingesteld staan, anders wil het nog wel eens lastiger gaan.

Bijdrager
    jazzvb

Nee, niet geprobeerd. Zet hij die codes dan ook om naar de juiste artiest en titel van dat lied?
    Met ‘bestand toevoegen’ maakt hij een map aan van de artiest en daarin zet hij het nummer. Heb je het nummer zonder de artiest er direct bij, maar vooruit, je ken nie alles hebbe…

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.