23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    sannepanne

Muziek komt schokkerig uit Airport Express…

Heb vorige week een AirPort Express-basisstation op basis van 802.11n (AE) gekocht. Deze laat ik “joinen” met mijn (draadloos) netwerk. Ik heb deze router: TP-link WR1043ND Wireless-N Gigabit router.

Als ik Itunes opstart, of nog leuker Airfoil icm Spotify, dan hoor ik de muziek, via de AE, uit mijn audio-installatie. Heel leuk, maar om de minuut hoor ik 1 seconde niets. Dit is natuurlijk zeer irritant.

Help me. Hoe los ik dit op. Ik wil de AE alleen maar gebruiken voor muziek!

ps Vroeger had ik ook een AE (op basis van 802.11g) -> exact dezelfde problemen… Ik dacht, het zal nu wel opgelost zijn, niet dus…

Wat doe ik fout ???

Bijdrager
    Dr. Maddox

Je kan het op twee manieren voorkomen:

– Vergroot je buffer. In te stellen via het voorkeuren menu van iTunes.
    – Zorg dat nergens anders aan internet wordt getrokken. Tenminste, als je de Airport ook voor WIFI internet gebruikt. Aiport kan prima functioneren samen met Airtunes maar bijvoorbeeld een torrent programma op de achtergrond trekt hij niet.

Bijdrager
    sannepanne

Tenminste, als je de Airport ook voor WIFI internet gebruikt.

Ik wil het alleen voor muziek gebruiken, sterker nog, dat zou toch gewoon zonder internet moeten kunnen!

Bijdrager
    MacSjon
    sannepanne op 19 januari 2011

Deze laat ik “joinen” met mijn (draadloos) netwerk. Ik heb deze router: TP-link WR1043ND Wireless-N Gigabit router.

Wat doe ik fout ???

Ik denk dat je je fout al aangeeft in je eerste alinea. Het gaat heel vaak fout bij mensen die een Ae gebruiken om een netwerk uit te bereiden wat als basis een niet Airport router gebruiken. Zijn wel verschillende oplossingen zoals een apart netwerk creeeren speciaal voor je muziek.

Zelf heb ik thuis een volledig Apple netwerk en herken jouw problemen van ‘vroeger’ (paar jaar geleden) toen ik ook nog een Ae had met 802.11g. Weet je zeker dat er niet toevallig nog andere apparaten op je netwerk zitten die g gebruiken i.p.v. n want die halen de snelheid van je hele netwerk naar beneden.

Bijdrager
    sannepanne

Weet je zeker dat er niet toevallig nog andere apparaten op je netwerk zitten die g gebruiken i.p.v. n want die halen de snelheid van je hele netwerk naar beneden.

100% zeker dat andere apparaten “n” gebruiken…

Bijdrager
    Dr. Maddox
    sannepanne op 19 januari 2011

Tenminste, als je de Airport ook voor WIFI internet gebruikt.

Ik wil het alleen voor muziek gebruiken, sterker nog, dat zou toch gewoon zonder internet moeten kunnen!

Tuurlijk, dat schrijf ik ook niet. Ik geef aan dat internet een oorzaak kan zijn omdat ze van dezelfde bandbreedte gebruik maken. Wanneer we muziek draaier over Airtunes en ik zit op de iPad Youtube filmpjes te bekijken, dan begint bij het bufferen van Youtube, Airtunes te stotteren.

Bijdrager
    Chorro

Hier hetzelfde probleem en welke oplossingen ik ook heb gevonden ze hebben geen van allen gewerkt.

Bijdrager
    sannepanne

Bah, wat een ongelooflijk klote-apparaat is dit toch. Hoe durven ze zo’n gedrocht op de markt te brengen!

Bijdrager
    Dr. Maddox

Dat riep ik gisteravond nog over onze iPad die na een update niet meer lijkt te weten hoe WIFI werkt… Opeens is het een waardeloos apparaat geworden.:(

Bijdrager
    sannepanne

De router staat 3 meter van de AE. Al mijn apparaten afgekoppeld, slechts de laptop staat aan, want daar komt de muziek vandaan. Het blijft stotteren.

Iemand de gouden tip? Zoniet, dan kan iemand dat klote-ding kopen!

Bijdrager
    Chorro

Ik heb gisteren de AE direct op een stopcontact aangesloten aan de muur en dus niet in een stekkerdoos. Hij lijkt nu wel een beter bereik te hebben, maar om echt zekerheid te geven dat het probleem hiermee volledig is opgelost durf ik nog niet te geven. Ik kom hier nog wel op terug als ik een paar dagen het op deze manier heb geprobeerd!

Bijdrager
    sannepanne

Ik heb gisteren de AE direct op een stopcontact aangesloten aan de muur en dus niet in een stekkerdoos. Hij lijkt nu wel een beter bereik te hebben

Hahaha, waarschijnlijk moet het stopcontact zijn bevestigd op een betonnen wand die geel gekleurd is. Het behang mag niet te dik zijn. Rode vloerbedekking wil ook nog weleens helpen en niet te vergeten een vrijstaand huis is beter dan een flat, ofwel…

Het is een KUT-apparaat!

Bijdrager
    sannepanne

Is er dan niemand in de grote Apple-familie die hier een oplossing voor heeft?

Bijdrager
    Chorro

Haha, ik wil het best geloven. Toch heb ik al die dingen niet die je noemt en het lijkt een heel stuk beter te gaan. Heb tot nog toe nog geen 1 keer gehad dat de muziek haperde of wegviel. Zowel niet bij muziek vanuit mijn Mac als vanuit m’n iPhone.

Bijdrager
    sannepanne

Niemand in de grote Apple-familie die dit “geweldige” apparaat wil kopen?

Doe eens een bod!

Bijdrager
    Chorro

Iedereen die ‘m wil die heeft d’r al 1 ben ik bang. Het is nou niet iets wat een enorme nieuwwaarde heeft wat de gemiddelde Apple-gek niet kan veroorloven.

Bijdrager
    sannepanne

Mensen dit is veel beter:

KLIK

Bijdrager
    sannepanne

Er wordt hier censuur toegepast als je een Apple-product belachelijk maakt. Ohohoh…

Bijdrager
    Chorro

Ik denk eerder omdat je iedere keer een nieuwe post maakt waar niet meer info in staat dan je vorige post, daarbuiten bied je jouw AE te koop aan en dat mag ook niet.

Bijdrager
    sannepanne

Ik kom hier nog wel op terug als ik een paar dagen het op deze manier heb geprobeerd!

En?

Bijdrager
    Chorro

Tot op heden nog nergens problemen ondervonden

Bijdrager
    Chorro

En na 7 dagen redelijk intensief gebruik nog geen probleem kunnen vinden. Het lijkt voor mij de ideale oplossing te zijn.

Bijdrager
    Old Hogan

Heb mijn Linksys vervangen door een Airport Extreme en een Airport Express uitsluitend voor de muziek aan de Extreme gehangen. Let wel: voor iets anders gebruik ik de AE dus niet. Ik heb ‘m alleen met mijn Arcam-versterker verbonden en het werkt perfect.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.