4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    eeg

Muziek Itunes kopiëren

Hallo,

Ik wil mijn muziek vanuit Itunes kopiëren naar de laptop van mijn broer. Hij heeft Itunes via windows ( onbegrijpelijk natuurlijk ……….) en ik heb via Timemachine een backup gemaakt op een externe harde schijf. Ik dacht dus simpel de schijf aansluiten op z’n laptop en dan via Itunes mijn bibliotheek in laten lezen vanaf m’n externe schijf. Alleen als ik mijn schijf op z’n laptop aansluit herkent hij deze helemaal niet. Iemand enig idee hoe dit kan. Heeft dit met Mac en Windows te maken, lijkt me sterk. Ik heb hem al een advies gegeven, koop nou gewoon een Mac maar ja…..hij is en blijft eigenwijs ! Weet iemand nu hoe ik mijn muziek het snelst en het simpelst iop zijn (windows Itunes) computer kan krijgen ? Alvast bedankt weer !

Bijdrager
    Vinhelper

Je hebt een Time Machine backup altijd op een Mac OS X Extended-partitie indeling staan. (HFS+, ook wel onder bekend.

En Windows kan alleen maar ExFAT, FAT32, en NTFS lezen.

Je zult dus eerst de externe schijf in bijv. FAT32 moeten formateren en dan handmatig de map iTunes Music uit je thuis map ernaar toe moeten kopiëren.

Een andere optie is om software voor Windows te downloaden, waardoor HFS+ lezen wel kan. Deze is overigens niet gratis.

Bijdrager
    Pieterr

Wonen jullie in hetzelfde huis?
    Zo ja, hangen beide computers aan het netwerk?
    Zo ja, dan kun je de bestanden overzetten via het netwerk.
    Duurt wel even.

Bijdrager
    MouseMighty

Of je zorgt ervoor dat beide computers in hetzelfde netwerk zitten en dan kopieer je handmatig je iTunes muziek naar de PC. Geen externe schijf nodig. Of je gebruik wat van de opties uit iTunes zelf (exporteer bibliotheek, maak reservekopie op schijf). Kortom mogelijkheden zat zonder schijven te moeten formateren en/of Time Machine te gebruiken. Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?? :crazy:

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.