7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    mcboqeys

Muziek iPhone naar USB/SD overzetten?

Hallo,
    Ik wil de muziek op mijn iPhone 5S overzetten naar USB stick of SD card. Beiden kan ik in mijn auto afspelen (aan format). Hoe kan je de muziekbestanden op je iPhone overzetten? Ik zie dat er software programma te koop zijn maar is er geen andere, gratis manier?
    Dank alvast voor de reactie(s).

Bijdrager
    KarelWillem

Daar is iTunes voor bedoeld hè?!

Daar staat je muziek in, of dat zou in ieder geval zo ‘moeten’ zijn.
    Stickje in je Mac, en muziek er naar toe slepen (en even kijken wat je radio kan afspelen, want vaak is dat geen AAC).

Bijdrager
    mcboqeys

Dank KarelWillem!
    Ik heb mijn muziek in iTunes in aiff staan. En dat kan ik niet afspelen via USB of SD in de auto. AAC zoals in mijn iPhone opgeslagen wel. En die synchroniseer ik regelmatig met iTunes. Wijzigingen op mijn iPhone kan ik dan weer makkelijk op USB of SD zetten.

Ben al even aan het rondkijken, maar los van betaalde oplossing zie ik nog geen andere mogelijkheid. Die betaalde oplossingen zijn best prijzig bye the way.

Bijdrager
    wouter57

Overzetten heeft dus geen nut als de autoradio geen AAC afspeelt . Ikzelf speel muziek direct vanaf mijn iPhone via een AUX kabeltje ( 4 euro bij de Handyman ). Maar ja dan moet jouw radio natuurlijk ook zo,n aansluiting hebben. Gebruik bij de iPhone de koptelefoon aansluiting en plug de andere kant in de AUX aansluiting op de autoradio. Je muziek van bijvoorbeeld Spotify en iTunes worden dan via de autoboxen afgespeeld . Dit lijkt mij de beste manier om toch AAC muziek af te spelen.

Bijdrager
    KarelWillem
    wouter57 op 17 maart 2016

Overzetten heeft dus geen nut als de autoradio geen AAC afspeelt.

En dat kan ik niet afspelen via USB of SD in de auto. AAC zoals in mijn iPhone opgeslagen wel.

Bijdrager
    KarelWillem

iTunes – Voorkeuren > Algemeen > Importinstellingen > Importeer met AAC-codering

Maak een slimme afspeellijst in iTunes > Soort = AAC-audiobestand

Selecteer je nummers – Archief > Maak nieuwe versie aan

Deze playlist met AAC-bestanden kun je nu gewoon naar een stickje sturen.
    Als je dat wilt kun je later de inhoud van die playlist verwijderen.

Bijdrager
    mcboqeys

Dank voor de reacties, hier kan mee verder. Ga vanavond mee aan de slag!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.