6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    NI3LS

Muziek in iOS anders dan in iTunes

Verschillende fora bij Apple melden hetzelfde probleem, maar er komt geen oplossing, ook niet in iOS 7.1. Bij iOS 6.0 had ik hetzelfde probleem, wat door Apple via iOS 6.1 werd opgelost:

Ik heb muziek in iTunes. Deze heb ik gescheiden door Albums en Artiesten. Alle Albums hebben uiteraard gewoon hun naam, maar alle losse nummers van artiesten vallen onder het Album verzameling met een vinkje in Deel van Verzameling.

Dit gaat in iTunes helemaal prima. iOS 7.1 lijkt het maar niet te snappen. Albums staan goed, maar alle artiesten laat hij niet zien, of hij laat ze zien als: Lady Gaga met het nummer Leef Nu Het Kan. Zomaar een voorbeeld.

Iemand een idee hoe ik het zo kan ordenen dat het in mijn iPhone weer gewoon werkt. Dus alle albums zoals het bij een ander ook is en alle losse nummers gewoon overzichtelijk en artiesten weer toegankelijk?

Bijdrager
    Brari

Dat is inderdaad al tijden het probleem met de Apple Muziek app:(
    Zeker met verzamelingen is het een rommeltje.
    Veel geklaag heeft nog niet echt geholpen…

Dat is wel vreemd, want het is wel mogelijk om het ‘goed’ te doen.
    De gratis app van Onkyo (HF Player), bijvoorbeeld, kan het wel. Deze herkent artiesten ook als ze in een verzamelalbum staan en geeft ze netjes weer in de overzichten.
    Eigenlijk doet deze precies wat ik verwacht van een muziek app. Het neemt ook alles over wat je synchroniseert in iTunes, dus het is geen extra werk en je kan beide apps naast elkaar gebruiken. Jammer is alleen dat de app zelf er niet zo mooi uitziet…

Bijdrager
    NI3LS

Klopt, dat is het vreemde, had een mooie app die het wél goed deed. Maar ben verder tevreden over de muziek-app van iOS. Jammer dat Apple dit niet oplost, het is volgens mij gewoon een bug in iOS. Jammer dat dit niet mee is genomen in iOS 7.1!

Bijdrager
    Brari

Wat mij betreft is het geen bug in iOS 7.1, maar in de app zelf.
    Als het een bug in iOS was, dan had die Onkyo app er ook last van:angel:
    Het blijft inderdaad wel vreemd. Het is oplosbaar, maar Apple doet er niets aan…

Bijdrager
    NI3LS

Net SoundFocus geprobeerd, hele mooie app, maar ook deze maakt er een bende van. Anders had ik hem zeker gehouden! Heb nu Beat, ook erg fijn, maar niets zo prettig als een pre-installed app.

Bijdrager
    Brari

Beat is inderdaad een mooie app, maar heeft als (enige) nadeel dat nummers niet in elkaar overlopen. Bij een mix of live-concert krijg je dus altijd een korte stilte. Erg jammer…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.