4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Moderator
    Strifer

Muziek in chipmunk versie!? [opgelost]

Hey allemaal,

Ik zat gisteren met mijn home cinema set te klooien en ik probeerde een nummer door te spoelen op de speler. Dat ging wel, maar het geluid bleef spelen in een versnelde versie. De muziek leek de muziek van de Chipmunks van vroeger. Ik moest erg lachen om Nick en Simon in de chipmunk versie;-) Nu zat ik net op mijn Mac te klooien, maar zowel QuickTime als VLC kan wel versnellen, maar de stemmen veranderen dan niet in chipmunk stemmen. Ik weet zelf weinig van muziek techniek, dus ik snap ook niet zo goed waarom versnellen in mijn home cinema wel chipmunk versies produceert en versnellen in QuickTime of VLC niet. In iTunes kan dit volgens mij sowieso niet.

Mis ik ergens iets of moet ik op zoek gaan naar een ander stukje software?

Bijdrager
    youp.c

Zover ik weet, is zijn de chipmunk versies ook hoger (hogere tonen). Misschien dat de home cinema bij het versnelt afspelen ook de tonen hoger maakt en QuickTime, VLC, e.d. niet.

Bijdrager
    ipod2g

dus je wilt sommige liedjes een chipmunk versie van maken?
    dat kan behoorlijk makkelijk met audacity, de link naar dat programma is http://audacity.sourceforge.net/
    Ik weet even niet uit mijn hoofd hoe je dat dan doet, maar als je een beetje engels kan kom je er vast wel uit:)
    succes!

Moderator
    Strifer

ik wil het niet perse maken, maar ik wil gewoon wat liedjes uit mijn collectie in die versie beluisteren. ik vind het zo grappig;-)

thanks voor de tip over audacity trouwens, dat werkt inderdaad. soms moet ik iets sneller of juist iets langzamer, maar het effect is er:-) inmiddels al 4 liedjes geprobeerd:p whaha.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.