5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Patrick

Muziek in Catalina accepteert wel afspeellijsten maar geen afspeellijstmappen?

De overstap van Mojave naar Catalina en dus van iTunes naar de Muziek App is bij mij niet geheel naar wens verlopen! Ik had in iTunes zoveel afspeellijsten dat ik ze in afspeellijstmappen had gezet met catogorie namen zoals Hardcore, Hardstyle, Artiesten, sport en verzamelingen. Zo kwamen ze dus ook in de muziek app op mijn iPhone XR te staan en was het makkelijk scrollen naar de juiste map en muziek. Echter na de installatie van Catalina bleek dit niet allemaal juist te communiceren, niet alle mappen werden juist neergezet bij synchroseren en niet alle afspeellijsten die ik aan had gevinkt stonden er ook op!

Dus ik dacht laat ik dan maar Mojave terug zetten! Maar voordat ik die stap ging doen dacht ik als ik eens alle afspeellijsten uit de afspeelmappen haal en gewoon zo op mijn iPhone zet!

Dit bleek een gouden zet te zijn want nu staan al mijn afspeellijsten weer op mijn iPhone maar dan als een lange lijst ipv in vijf mappen!

Hopelijk komt er nog een update fix van muziek want vijf mappen ipv 60 afspeellijsten scrolt wat makkelijker door mijn muziek!

Bijdrager
    fred44nl

er is een aanvullende update van Catalina

https://www.macrumors.com/2019/10/15/catalina-supplemental-update/

misschien lost dit wat op.

Bijdrager
    Patrick

<p class=”cite”>fred44nl op 15 oktober 2019 om 20:39</p>
    er is een aanvullende update van Catalina

https://www.macrumors.com/2019/10/15/catalina-supplemental-update/

misschien lost dit wat op.

Ik ga deze even installeren en dan uitproberen of dit het verhelpt! Bedankt

Bijdrager
    Patrick

Sorry voor mijn late reactie maar nog steeds als ik al mijn afspeellijsten in muziek heb ingevoerd en ik ga dan naar het Finder venster om met mijn iPhone XR te communiceren dan ziet hij nog steeds niet alle afspeel lijsten zoals in iTunes wel was!

Bijdrager
    Patrick

Oke ik heb zelf een omweg gevonden om toch al mijn afsplijten van muziek naar mijn iPhone XR te krijgen! beetje omslachtig maar scheelt terug zetten Mojave voor iTunes!

Als je muziek opent in Catalina en je hebt al je afspeellijsten aangemaakt of zoals ik al mijn gedownloade muziek als afspeellijsten neer hebt gezet dan moet je eigenlijk een Finder venster openen en dan naar je iPhone gaan om de afspeellijsten aan te vinken die je na je iPhone wilt synchroniseren! Mijn probleem was dat hij daar maar 54 lijsten liet zien terwijl er 104 in de muziek app zijn bibliotheek staan!

Oplossing:

ik laat het Finder venster achterwege en sleep de afspeellijsten 1 voor 1 in de muziek app naar mijn iPhone toe die boven de afspeellijsten staat en voeg ze zo toe aan de bibliotheek op mijn telefoon!

Niet de meest makkelijkste oplossing maar wel handig dat het zo wel lukt!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.