16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    AlexDHaeseleer

Muziek iMac naar iPad2

Beste leden

vooreerst wil ik zeggen dat ik naar een oplossing heb gezocht op dit forum als het internet. Aangezien ik nog steeds niet het gezochte antwoord heb gevonden maak ik hiervoor een topic aan. Graag zou ik willen weten of het mogelijk is om mijn muziek die op mijn iMac staat draadloos te beluisteren op mijn iPad2 zonder dat deze muziek hierop aanwezig is. Ik heb dit wel al kunnen doen met mijn Macbook Pro, maar wil weten of dit ook kan met mijn iPad 2.

Dank voor de antwoorden
    Alex

Moderator
    unSOUND

Als Thuisdeling in iTunes aan staat kun je op de iPad de muziek-app openen en dan onderin het scherm klikken op de knop “Meer”, en daar te kiezen voor “Gedeeld”.

Voorwaarde is dus wel dat de computer en iTunes aan staan.

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum.
    Dat moet nu mogelijk zijn met iCloud.

Bijdrager
    AlexDHaeseleer

@unSOUND: bedankt voor de snelle reactie. Aangezien ik het antwoord heb gekregen mag deze topic gesloten worden.

Dank u
    Alex

Bijdrager
    Hansi2124

Nee, want dan kan er niemand meer reageren. Slotjes worden alleen op een topic gedaan als dat topic in strijd is met de huisregels (zie onderaan elke pagina op OMT).:wink:

Bijdrager
    AlexDHaeseleer

@Hansi2124: Ik had al een sterk vermoeden dat dit inderdaad mogelijk is.

Dank u
    Alex

Moderator
    unSOUND
    Hansi2124 op 12 februari 2012

Dat moet nu mogelijk zijn met iCloud.

Dat wordt vaker geroepen, maar iCloud is geen muziek-streaming dienst. Het idee van iCloud is dat je overal vandaan muziek kunt downloaden, maar niet om te streamen zoals bijvoorbeeld Spotify. EN het is sowieso overbodig om iets van internet te gaan downloaden als het gewoon lokaal in het netwerk te krijgen is.

Geblokkeerd
    Bento
    AlexDHaeseleer op 12 februari 2012

Beste leden

vooreerst wil ik zeggen dat ik naar een oplossing heb gezocht op dit forum als het internet. Aangezien ik nog steeds niet het gezochte antwoord heb gevonden maak ik hiervoor een topic aan……
    Doe ’s normaal man!

Bijdrager
    AlexDHaeseleer

En welke insinuatie schuilt hierachter?

Bijdrager
    pim939

Dit kun je makkelijk doen met de Remote app van Apple.

Bijdrager
    Hansi2124
    unSOUND op 12 februari 2012

EN het is sowieso overbodig om iets van internet te gaan downloaden als het gewoon lokaal in het netwerk te krijgen is.

Ik heb de vraag inderdaad niet goed gelezen. TS wil juist de muziek niet op de iPad krijgen en toch beluisteren. Mijn fout. :sealed:

Bijdrager
    AlexDHaeseleer

@unSOUND: Op de iMac staat thuisdeling aan, wanneer ik de muziek app op de iPad 2 open kan ik echter niet de functie meer vinden…

Bijdrager
    pim939

daarom zeg ik ook dat je de remote app moet hebben:wink:
    daarmee kun je muziek afspelen op je mac vanaf een ipad.

Bijdrager
    Nickalicious

Remote app zorgt ervoor dat je iTunes kan bedienen van een Mac of PC in je netwerk. Remote is niet dat het op je iPhone afspeelt..

Bijdrager
    pim939

Verkeert gelezen :sealed:

Bijdrager
    JOOO

Ga naar de Muziek app –> in de balk onderaan staat er helemaal rechts ‘Meer’ –> klik dan op ‘Gedeeld’ –> kies je iMac

Succes!

Sorry, UnSound had het ook al zo ‘uitgebreid’ op geschreven.
    Ga is naar ‘Instellingen’ app –> Muziek –> Daar sta je thuisdeling staan.
    Staat deze ingeschakeld? En zo ja, met dezelfde Apple ID als op je iMac?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.