12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    mootje110

Muziek hapert naar Airport Express

Sinds kort hebben wij in onze tuin in een overdekte ruimte een stereo geplaatst met daaraan een AE gekoppeld die de muziek van de iMac binnen oppikt (zowel radio als eigen muziek) en afspeelt over die stereo/versterker. Binnen geeft hij een goed signaal aan: meestal 4 streepjes, soms zelf 5. De AE heb ik geconfigureerd dat hij alleen muziek binnen hoeft te halen, dus geen internetfunctie. Toch valt de muziek regelmatig hinderlijk weg. Soms gaat het een paar uur goed, dan weer om de paar seconden dat het hapert…
    In iTunes is de bufferfunctie weg, dus die kan ik niet instellen. Bij de AE heb ik ook storingsonderdrukking aangevinkt. Wat is hier aan te doen zodat alles wel soepel door blijft streamen? Is een Wifi-versterker een oplossing? ‘k Heb al heel wat fora af zitten zoeken, maar ben nog geen oplossing tegen gekomen….

Bijdrager
    Frans

Welle AE gebruik je. Ik heb er twee: een oud model (geen n-standaard) en een nieuwe model (wel n-standaard).
    De oude gaf bij mij die problemen die jij hebt. De nieuwe niet.

Bijdrager
    mootje110

hij is al een paar jaar oud…. waar kan ik die standaard-notering vinden? Of vanaf wanneer is die n-standaard?

Bijdrager
    Stirf

klik eens op je waaiertje met alt ingetoetst.

Bijdrager
    Afroman

Ligt er ook aan hoeveel cliënts er op de airport express hangen.

Bijdrager
    paradoxdesign

Probeer je basisstation, dus het station dat je draadloze netwerk “broadcast” eens op een ander kanaal te zetten via de airport util.. Het kan zijn dat er in de buurt netwerken zijn die op het zelfde kanaal uitzenden als dat van jou, dat kan storing opleveren. Om de kanalen in de buurt te checken zou je even iStumbler kunnen downloadden (freeware).

Bijdrager
    Frans

>waar kan ik die standaard-notering vinden?

Als je airport configuratie programma start, zie je in linkerkolom je AE staan. Als je die kiest dan zie je in rechtervenster informatie. Bij de oude staat iets van 802.11g. Die ‘g’ zegt dat het een oud model is.

Bijdrager
    mootje110

het is een g-geval….
    Ik heb iStumbler gedownload, fijn progje, en hij geeft weinig bereik aan. 29% of zo… iTunes is hem na een poosje dus kwijt…
    Wat is wijsheid: AE met stereo dichterbij zetten of een AE n-versie kopen?

Bijdrager
    paradoxdesign

Heb je nou al je wifi netwerk op een ander kanaal gezet? Zijn er misschien netwerken in de buurt die hetzelfde kanaal gebruiken als jij? Zo ja, switchen naar een ongebruikt kanaal..

Bijdrager
    mootje110

ik heb ‘m inderdaad op een ander kanaal gezet, maar nog geen resultaat…

Bijdrager
    paradoxdesign

Bummer..dan is’t misschien net een kwestie van een halve meter naar links of naar rechts verplaatsen..misschien een betonnen muur die in de weg zit, beton vlechtwerk? Storende TL bak? Allemaal zaken die invloed hebben op je WIFI netwerk..

Bijdrager
    mootje110

‘k heb de n-versie maar besteld. Schijnt 2x zover bereik te hebben. Dan kan deze weer naar binnen… ik hoop dat het werkt!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.