12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    milann

Muziek + Flash + refreshen

Hoi allemaal,

Ben van plan een website te maken met een muziekje eronder. Nu moet dit muziekje uit te zetten zijn. Aangezien het logo van de website subtiel moet bewegen dacht ik erover om in Flash te doen en het muziekje achter dit logo te zetten en hier een button op te plaatsen om het muziekje uit te doen.

Maar, telkens bij een page refresh wordt de Flash opnieuw geladen en begint het muziekje weer opnieuw te spelen. Is er iets om dit te voorkomen? Misschien iets van flash-cookies? Of bestaat dit niet?

Groet, Milan

Bijdrager
    KarelWillem

Flash? :sick:

Denk je nog wel even aan ‘ons’ iPad en iPhone gebruikers?:wink:

Geblokkeerd
    Anoniem

Euh, een website met een muziekje eronder en een logo in flash?

Het is 2010 hoor…

Bijdrager
    Jesper

Beetje onzinnige reacties. Ik vind het wel een goede vraag eigenlijk, want weet het zelf ook niet:razz:

Bijdrager
    Dr. Maddox
    KarelWillem op 16 augustus 2010

Flash? :sick:
    Denk je nog wel even aan \’ons\’ iPad en iPhone gebruikers?:wink:

Hou eens effe op zeg en stop die iPad waar de zon niet schijnt!

@ TS – Je moet je muziek inladen via een “loadmovie” commando. Wanneer je naar dezelfde movie een “unload” actie verwijst kan je simpel muziek aan en uit zetten door de muziek in te laden of juist “uit” te laden.

Google maar eens op unload en load movie voorbeelden van flash.

Bijdrager
    KarelWillem

Haha, ook goedemorgen.

Bijdrager
    milann

Dr. Maddox, bedankt voor de uitleg. Ga hier even naar kijken!

Bijdrager
    Dr. Maddox

Niks haha.

Bijdrager
    milann

Ennehh Bor, waarom zou er in 2010 geen muziekje achter een website kunnen? Past geheel in de stijl van het restaurant. En als de klant dit wilt krijgt hij dit toch.:sarcastic:

Bijdrager
    Dr. Maddox

Hallo Milann,

Ik heb snel even een voorbeeldje voor je gemaakt. Het is echt niks ingewikkeld en let vooral op de instance name van het muziek venster (muziek-load-movie) en check even of de flash versies overeenkomen. Het kan conflicten geven wanneer je bijvoorbeeld in een Flash 8 movie een flash 7 script gebruikt.

Hier een zip bestand met alles wat je nodig hebt. Veel succes ermee en blijf lekker bouwen in Flash zou ik zeggen!;)

http://www.leconte.nl/tijdelijk/loadmovie-muziek.zip

Bijdrager
    milann

Dr. Maddox,

Bedankt man! Ik ga hier zeker even naar kijken. Wanneer het gelukt is en de website klaar is post ik hem in dit topic!
    :lol:
    :lol:

Bijdrager
    Dr. Maddox

Graag gedaan!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.