6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    BBking

Muziek en video hapert via 2e hdd

Goedemorgen!

Ik heb een macbook pro 15″ mid 2009, 1e HDD is een SSD vertex3 120gb en de 2e HDD, die in de plaats van de superdrive zit, is een WD Scorpio black 750 GB.

Als ik muziek of video(HD) afspeel vanaf mijn 2e HDD dan hapert het om de minuut. Komt dit doordat de verbinding van de superdrive trager is? Of is dit makkelijk te verhelpen door een firmware update van de WD Scorpio?

Groetjes,

Baty

Bijdrager
    Hansi2124

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Topic verplaatst naar juiste subforum. Subforum One More Thing dient alleen gebruikt te worden m.b.t. deze site en/of podcast van OMT.[/mod]

Moderator
    unSOUND

Door de “tragere” verbinding kan het niet komen, want zelfs die “tragere” verbinding is nog altijd sneller dan de topsnelheid van de Scorpio schijf… Er zijn wel wat problemen gemeld met het aansluiten van sommige harde schijven op de SATA poort van de Superdrive in de MacBooks, ik denk dat het dus aan de SATA controller ligt. Heb je de laatste EFI updates geïnstalleerd ?

Bijdrager
    BBking

Bedankt voor je reactie!

Ik ga vanavond even de EFI updates installeren. Dus in principe zou ik geen haperingen moeten hebben met muziek en hd films vanaf de 2e schijf?

Bijdrager
    BBking

Sorry Hans…

Bijdrager
    BBking

Net geprobeerd om de EFI updates te installeren. Tijdens het installeren kwam er een melding dat de update niet meer nodig was. Even HD video afgespeeld en muziek. Geen haperingen meer. Waarschijnlijk is het geupdate bij het installeren van Mountain Lion afgelopen zaterdag. Ik heb sindsdien nog geen muziek of films afgespeeld. Dus het is opgelost.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.