8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    iCa

Muziek dubbel opgeslagen?

In mijn map ‘muziek’ (Thuismap -> muziek) staan een hoop .mp3 bestandjes.
    Maar óók nog enkele mappen, waaronder Garageband en iTunes.

Als ik naar de map iTunes Music ga (in de map muziek – iTunes – iTunes Music) zie ik daar allemaal mapjes met artiesten en daarin dus weer liedjes.
    Is het nou overbodig dat die ‘losse’ .mp3’tjes in de map muziek staan? Kan ik die wissen of ben ik dan de helft kwjt? Ik weet trouwens niet hoe die daar gekomen zijn.
    Ik heb zo’n idee dat alles dubbel opgeslagen is, en dat zou natuurlijk zonde zijn van de schijfruimte..
    Ik weet niet of iemand dit verhaaltje snapt, maar ik hoop dat iemand een antwoord heeft

Bijdrager
    Lexis

Als je dat wist ben je alles kwijt. iTunes verzamelt je AL je muziek (bij de standaard instelling) in die map.

Bijdrager
    iCa

Ik bedoel dus die losse .mp3 bestanden.
    Niet de map iTunes Music.

Bijdrager
    Lexis

om er zeker van te zijn dat die overbodig zijn, raad ik je aan om in iTunes : Geavanceerd – verzamel inhoud bibliotheek te doen. zo ben je er zeker van dat er niks kwijtraakt. Daarna kunnen die losse dus gewist worden.

Bijdrager
    fatboysmart
    ”JulianNeef”

om er zeker van te zijn dat die overbodig zijn, raad ik je aan om in iTunes : Geavanceerd – verzamel inhoud bibliotheek te doen. zo ben je er zeker van dat er niks kwijtraakt. Daarna kunnen die losse dus gewist worden.

Goeie tip inderdaad. Misschien heeft iCa dit ooit eerder al eens gedaan. Dat zou verklaren waarom de nummers zowel in de ITunes map als daarbuiten aanwezig zijn…

Bijdrager
    sedikit

Ik heb me dat ook wel eens afgevraagd. Elk nummer ook hier dubbel: thuismap/muziek/itunes/itunes music/ de naam van de artiest/album naam/ 2x het zelfde nummer. Maar in het hoofdvenster van iTunes, in de bibliotheek/Muziek, staan die nummers niet 2x. Ooit heb ik alle dubbele nummers in de thuismap weggegooid, maar ik moest alle nummers daarop wel mooi terug zetten ( ik had gelukkig de backup). Hoe zit dat eigenlijk?

Bijdrager
    TimL

Ik had dat ook steeds in het begin. Dan voegde ik een nummer toe in iTunes vanaf mijn externe HD en dan werd dat nummer gekopieerd naar de iTunes Music map. Hier had ik niks aan en dit neemt alleen maar ruimte in op je Macintosch HD. Hoe kom je hier vanaf?

– Start iTunes
    – Ga naar Voorkeuren
    – Ga naar Geavanceerd
    – Vink het vakje uit waar staat ‘Kopieer bestanden naar ‘iTunes Music’ bij toevoegen aan bibliotheek’

Als je dit eenmaal gedaan hebt, zal iTunes niet meer de nummers naar de iTunes Music folder kopiëren als je ze toevoegt in de bibliotheek. Hopelijk was dit wat je bedoelde.

Bijdrager
    sedikit

@TimL,

Ik weet niet zeker of dit de oplossing is voor wat ik bedoel, maar ik zal dit eens proberen. In ieder geval bedankt!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.