30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 105)
  • Q:
    Bijdrager
    kosters.mathijs

Waar haal jij de muziek op je Mac vandaan?

Hallo allemaal,

Ik was wel eens benieuwd hoe andere mensen aan hun muziek komen.

Dus laat even weten hoe jij aan de muziek op je computer komt.

Groeten,

Mathijs

Bijdrager
    Mc55
    Bijdrager
    Yannes

Torrents meestal. Als ik high quality wil dan zoek ik meestal in nieuwsgroepen.

Bijdrager
    Gilbert

prostopleer.com:)

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Misschien is deze vraag beter als een poll.

Bijdrager
    Dagaloni

Echt fantastische muziek een winkel, goede muziek iTunes store, filmmuziek of gewoon voor de heb via torrents.

Bijdrager
    Afroman

Torrentsites, Demonoid, Dimeadozen, verschillende bootlegsites, CD’s, vrienden, familie, spotify.

Bijdrager
    Vinhelper

YouTube, YouTube, en nog eens YouTube.

Voordeel van HTML5, het bestandje rolt binnen als .mp4, maak daar .m4a van en je hebt alleen audio.

De .flv’s zet ik om in .m4a met iExtractMP3 (<vage naam overigens, heeft niets met MP3 te maken):slant:

Bijdrager
    Afroman

Leuk, enkel de kwaliteit is ruk en je kan geen albums/discografieën/bootlegs binnentrekken.
    En dat kan trouwens ook met flash.

Bijdrager
    IJurriaan

Als je muziek écht goed vindt dan koop je het, een blijk van waardering voor de artiest, vind ik. Moet je toevallig geen scholier of student zijn die daarvoor geen geld heeft… Ik weet wat ik met m’n eerste salaris ga doen. :innocent:

Bijdrager
    Sc-cal

Rapidshare.com

Bijdrager
    Afroman

Als je muziek écht goed vindt dan koop je het, een blijk van waardering voor de artiest, vind ik

Dat vind ik zo’n bullshit-argument. Je kan artiesten ook waarderen door naar hun concerten te gaan, t-shirts te kopen, kennis op te bouwen etc.

Bijdrager
    Stripe

Winkel, torrents en YouTube.

Bijdrager
    IJurriaan

Dat vind ik zo’n bullshit-argument. Je kan artiesten ook waarderen door naar hun concerten te gaan, t-shirts te kopen, kennis op te bouwen etc.

Daar is wat voor te zeggen. Alleen vind ik wel dat het dan ook en niet of is… Dus muziek downloaden maar wel naar een concert gaan.

Bijdrager
    .Robin

Torrents, torrents, torrents.

Oh, en torrents.:)

Heul af en toe koop ik ‘ns wat, maar dat is dan omdat ik het niet kan vinden bij torrenttrackers. ;D

Inactief
    Anoniem

Warez-bb.org
    Dat is dat ik weet toch echt wel de grootse warezsite die er is

Bijdrager
    Yip

Torrents.
    Moet je wel oppassen dat wanneer je een leuk liedje op de radio hoort, dat je dan niet meteen de hele discography van die betreffende artiest downloadt. Zit je harde schijf gauw vol.

Bijdrager
    KarelWillem

XTorrent; al jaren.

Hele discografieën zijn geen probleem natuurlijk.
    Wat kost een harddisk tegenwoordig nog? 65 euro per Tb?

Moderator
    Poezenbeest

In de oude regels van OMT zou dit draadje nu al niet meer mogen… Gelukkig hebben ze de regels simpeler gemaakt.

Isohunt, isohunt en nog eens isohunt… Ik vind vrijwel alles van zelfs de meest vage artiesten op isohunt.com en haal het binnen met Transmission.

Bijdrager
    Lexis

Losse nummers? Prostopleer… Albums? Piratebay, gewoon omdat er veel seeders zijn.

Bijdrager
    Vinhelper
    Afroman op 23 augustus 2010

Leuk, enkel de kwaliteit is ruk en je kan geen albums/discografieën/bootlegs binnentrekken.
    En dat kan trouwens ook met flash.

Kwaliteit ruk? Is dit ruk? Hm, volgens mij niet…

Moet je wel even de HD-versie zoeken natuurlijk, dat is de audio gewoon deze kwaliteit. Ik heb iTunes voor alle muziek op 192 kbps staan, want ik hoor het verschil niet tussen hoger en dit. Een goede versterker, goede speakers en een paar goed afgestelde equalizers (heb er behoorlijk wat tijd aan besteed om ze perfect te krijgen) maken het (voor mij) een goede geluidservaring. Zet ik de equalizers uit, dan klinkt het idd een stuk minder, ja.

En complete albums nemen meer ruimte in, en dat is niet nodig, want ik zo niet weten wanneer ik er dan naar zou moeten luisteren. Zoveel tijd heb ik niet.:lol:

Moderator
    unSOUND

Mijn collectie is begonnen met het rippen van mijn CD’s, DVD’s, en het opnemen van mijn LP’s. Sinds de komst van de p2p netwerken en nieuwsgroepen koop ik alleen nog tastbare muziek als het album heel erg goed is, of als het album zelf op een bijzondere manier uitgebracht is. Zo heb ik een album in de vorm van een speeldoos, een album in de vorm van een USB stick wat weer in de vorm van het logo van de band is, en twee albums die bestaan uit een doosje met een aparte 7 inch vinyl voor elk nummer.

Wat digitale muziek betreft: Ik download bijna alles eerst via nieuwsgroepen. Vervolgens luister ik het. Vind ik het vervolgens goed koop ik het in de iTunes Store. Vind ik het niet goed, gaat het weer uit mijn iTunes library. Mocht het niet te koop zijn in iTunes koop ik alsnog de CD.

Inactief
    Anoniem

Ik heb bij m’n vader een hele flightcase (CD-koffer) vol met legale cd’s…

Wanneer er een CD bij komt, prop ik die gelijk in mijn Mac, en importeer ik die in m’n iTunes. Zo is dat bij m’n hele collectie gebeurd.

Bijdrager
    Dutch-American

Ik koop online bij Amazon. Veel beter dan itunes. Zo hoef je geen speciaal progamma te gebruiken als itunes, maar gewoon via je web browser. Erg handig en makkelijk…

Bijdrager
    Yip

Je kunt ook naar de plaatselijke bibliotheek gaan.

Een paar keer per jaar hebben ze zo’n actie dat je gratis CD’s kunt lenen, dus een paar vrienden kwamen elke dag met een enorme stapel CD’s thuis om ze vervolgens te rippen en de volgende dag weer een nieuwe lading te halen.

Bijdrager
    Luidspreker
    Afroman op 23 augustus 2010

Als je muziek écht goed vindt dan koop je het, een blijk van waardering voor de artiest, vind ik

Dat vind ik zo\’n bullshit-argument. Je kan artiesten ook waarderen door naar hun concerten te gaan, t-shirts te kopen, kennis op te bouwen etc.

Dat dus. :thumbsup:

Bijdrager
    vogel

Los daarvan gaat er in de meeste gevallen een groter deel naar de platenmaatschappij dan naar de artiest zelf.
    Anyway, hier komt de muziek langs zeer vele wegen de Macs binnen. iTMS, de winkel, Isohunt en Transmission, you name it…

Bijdrager
    Vassilli

@Vinhelper
    192 kbs is ook redelijk ruk. Doe mij maar 320.

Ik koop alles op Beatport, Dance-tunes of iTunes.. Of in de cd winkel natuurlijk.

Bijdrager
    Yggdrasil

Als ik slechts één liedje nodig heb gebruik ik Limewire of Youtube (en converteer ‘m dan naar mp3 via zamzar) naargelang de beschikbaarheid.

Bij volledige albums maak ik gebruik van mp3Locker. Een site die gebruikmaakt van een soort web met artiesten dat, als je cmd+F’t je de gewenste artiest makkelijk kunt vinden in het zoekveld en zo content kunt downloaden.

Discografieën download ik via thepiratebay, als er genoeg seeders zijn gaat dat ook heel snel!
    Vind ik iets echt heel goed koop ik de CD of vraag ik ‘m. In de iTunesstore koop ik ook heel af en toe een nummer.. Onder andere mijn favoriete nummer heb ik zowel op CD, alsook via iTunes gekocht en ook in de special edition gedownload via een torrent.

Bijdrager
    iwarring

Collectors items koop ik, de rest via nieuwsgroepen.
    Ik haal ze binnen met unison of sabnzb

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 105)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.