30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

muziek die op mijn Imac staat naar Iphone en Ipad vriend

Kan dit en hoe moet dat dan?

Bedankt

johny

Bijdrager
    sedikit

-Als het niet te veel bestanden zijn, kun je ze toch met mail naar hem versturen?

–als het veel bestanden zijn, versturen met WeTransfer?

-of in je iCloud zetten en dan met hem delen?

-of, als je computer de iPhone/iPad van je vriend herkent. Misschien dat er een iPad/iPhone-transfer app voor de iMac bestaat in een trial-versie:

iExplorer

https://macroplant.com/iexplorer

iMazing

https://imazing.com/

AnyTrans

https://www.imobie.com/anytrans/iphone-manager.htm

enz.

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 3 dagen geleden door sedikit.
    Bijdrager
    KarelWillem

iPhone en iPad

Pleur de zooi op een USB-stickje; ‘Alsjeblieft vriend, leef je uit’

Bijdrager
    sedikit

@KarelWillem,

Dan moet je wel een usb-ingang op je iPhone/iPad hebben. Ik heb hem in ieder geval niet op mijn iPad. “Alsjeblieft vriend kan het zijn dat je iets over het hoofd ziet?”😊

Bijdrager
    Shmoo

Je kan ook nieuwe vrienden zoeken die minder lastig zijn en gewoon je heggenschaar willen lenen of zoiets.

Bijdrager
    KarelWillem

Natuurlijk heb je die. Mits je het juiste adaptertje in huis hebt.

Maar inderdaad, als die vriend geen computer heeft (respect!), dan is de zooi online gooien een stuk eenvoudiger.

Bijdrager
    sedikit

@KarelWillem, Tja, dan moet je dus wel een adaptertje hebben.  Schreef je ± € 25? Fantastische oplossing. Dat is toch voor niks!😊. En zo blijf je met een eenvoudig probleem eindeloos onnodig aan de gang…

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zeg toch…

…als die vriend geen computer heeft (…), dan is de zooi online gooien een stuk eenvoudiger.

Bijdrager
    sedikit

Enz.enz.

Inactief
    Anoniem

Copyright / Buma Stemra ?

Bijdrager
    sedikit

<p class=”cite”>nnsa op 25 januari 2020 om 18:56</p>
    Copyright / Buma Stemra ?

Een duidelijk geval van een

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 3 dagen geleden door sedikit.
    Bijdrager
    GoeieDag

Ik weet niet precies waarom, maar ik vind het maar een smerig plaatje, Sedikit. Ook een creatieve geest onwaardig.

Maar het zal wel mierenneuken van mij zijn. 😇

Inactief
    Anoniem

Huisregels
    One More Thing heeft een community met meer dan 60.000 gebruikers. Om de sfeer aangenaam te houden hanteren we een aantal regels. In beginsel is niets toegestaan dat in strijd is met de Nederlandse wet. Daarnaast wijzen we je hieronder graag op een aantal onderwerpen in het bijzonder. Moderatoren kunnen ingrijpen wanneer regels overtreden worden. Ben je het oneens met een beslissing? Neem dan contact op met het beheer van OMT.

Bijdrager
    McPim

Ik zie niet hoe het delen van je eigen harmonie-orkest opnames in strijd is met de Nederlandse wet @nnsa.

Bijdrager
    sedikit

@nnsa,

McPim zegt het precies goed. Vind je niet dat je van een mug een olifant maakt met je volledig voorbarige en overdreven waarschuwing? `Een beetje “Prinzipienreiterei”.

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 1 dag geleden door sedikit.
    Bijdrager
    sedikit

Het is (weer?) niet mogelijk om je eigen reactie te bewerken….Vandaar dan maar zo: @nnsa is verdwenen en heeft plaats gemaakt voor @Anoniem. Merkwaardig.

Bijdrager
    Shmoo

Merkwaardig? Een voet in je magnetron vinden is merkwaardig, dit is niet geheel onlogisch.

Bijdrager
    McPim

Leg uit, ben benieuwd.

Bijdrager
    Shmoo

Ik zou zeggen, begin van boven naar beneden te lezen en dan stop je op het moment dat je denkt, deze reactie is meer waard dan de statiegeld op de lege flessen in de kelder.

Wij gedogen alle onzin van iedereen omdat je weet wat je kunt verwachten van bepaalde mensen. Ik kan mij heel goed voorstellen dat als jij gewoon vrolijk in het leven staat en een leuke baan hebt, een partij vrienden waar je zo nu en dan leuke dingen mee gaat doen dat je dan heel anders deze reacties leest.

Bijdrager
    SvS

Geen DRM-gezeur meer op de gekochte MP3’s via iTunes Music Store?

Bijdrager
    tomc

Vroeger kon je mp3 files van eender waar in iTunes openen. Die werden dan vervolgens automatisch aan je iTunes bibliotheek toegevoegd en zo kon je dan syncen met je iPhone

Bijdrager
    Johnyw

bedankt vrienden voor jullie bijdrage

Maar ondertussen ben ik er nog niet uit.

Kijk, het zit zo, het gaat om een 1000 tal songs, dus op mijn Icloud zetten en dan delen naar hem lijkt me geen optie. Ik weet trouwens niet hoe dat moet dat delen?

Dus sloten wij zijn Iphone aan om mijn Imac ( ik draai High Sierra) maar zijn Iphone 6 plus verscheen niet eens in Itunes?

Dan maar via zijn Ipad, en die verscheel wel in Itunes. Dus de nummers aangevinkt in mijn Itunes die hij wou en transfereren maar, en dat leek te lukken. Maar wat bleek achteraf, toen hij op zijn Ipad de nummers wou beluisteren, vroeg die constant naar MIJN (?) Icloud paswoord, en dat heb ik hem niet gegeven, ook al omdat ik dat paswoord niet meer weet, en ik niet dat hele gedoe om dat paswoord te resetten niet zag zitten…

The bottom line: het lukt dus niet ?

Bijdrager
    KarelWillem

Het is al eerder genoemd. Maar grote bestanden stuur je zeer eenvoudig met een van de vele services daarvoor.

Zoals:

https://wetransfer.com/

Gooi die bestanden in een zipje (uiteraard kan je dat verdelen in een aantal bestanden als 1000 teveel blijkt te zijn), of kieper gewoon een map op wetransfer, stuur hem naar de mail van je vriend en klaar.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 5 dagen geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    sedikit

En als het  bestand de  limiet van WeTransfer (limiet 2GB) overschrijdt, dan TransferXL (limiet 5GB):

https://transferxl.com/nl

Bijdrager
    Shmoo

Elke clouddienst heeft zo’n functie ingebouwd. Er is helemaal geen noodzaak om een of andere transferdienst te gebruiken. Dropbox, iCloud, Google Drive … ze hebben allemaal dat soort functies ingebouwd. Kwestie van rechtermuis op de folder en verzenden naar je de persoon – je limiet is het volume dat je mag verbruiken qua opslag in je clouddienst.

Bijdrager
    KarelWillem

…je limiet is het volume dat je mag verbruiken qua opslag in je clouddienst.

Ja, en de kans dat je al redelijk bij die limiet in de buurt zit is natuurlijk best aanwezig.

En dan is een transferdienst gewoon minstens zo handig.

Bijdrager
    McPim

Een kanttekening bij alle goedbedoelde verstuur-adviezen: daarmee komt de muziek niet in de Muziek app op een iOS device. Dat is hier de bedoeling lijkt me en dus zal het toch via iTunes moeten.

@Johnyw: De iCloud wachtwoord melding is omdat je een device eerst moet autoriseren in iTunes om te synchroniseren (max 5 apparaten). Lijkt me niet handig om dat met een device van iemand anders te doen, dus je vriend kan beter z’n eigen iTunes gebruiken en eerst jouw muziek importeren.

Bijdrager
    Shmoo

Dan upgrade je gewoon voor een maandje naar een hoger plan of plaats je even een paar GB op je bureaublad zodat je wat ruimte hebt. Het is allemaal niet zo moeilijk.

Bijdrager
    KarelWillem

McPim op 30 januari 2020 om 11:53
    Een kanttekening bij alle goedbedoelde verstuur-adviezen: daarmee komt de muziek niet in de Muziek app op een iOS device. Dat is hier de bedoeling lijkt me en dus zal het toch via iTunes moeten…..

Nee, maar net als met alle muziek die je wilt overzetten naar een iDevice, kan/moet die vriend dat dan ook via iTunes doen.

Maar – wat in dit topic niet naar voren komt – was dit niet die vriend zonder computer?

Bijdrager
    McPim

Dat zeg ik KW, via iTunes. Het hele ge-emmer over versturen en clouddiensten is dus niet zo relevant voor Johnyw. Als die vriend geen computer heeft wordt het lastig natuurlijk. Een Spotify abonnementje lijkt me dan handiger.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.