17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    1973

Muziek delen met twee computers

De volgende situatie doet zich voor. Ik heb twee Macs. (MBP en een iMac). En een Time Capsule (1TB). Op de TC heb ik al mijn muziek gezet. Nu wil ik zowel van uit de MBP en de iMac die muziek kunnen aanspreken. Maar ook vanaf beide Macs muziek kunnen toevoegen en eventueel kunnen verwijderen.
    Nu heb ik tegen beide Macs ‘gezegd’ dat ze de muziek daarvan moeten halen. Echter zie ik de muziek niet terug op de iMac die ik op de MBP heb toegevoegd.
    Hoe kan ik ervoor zorgen dat het wel gebeurd? Mis ik iets?

Bijdrager
    Bintje

Dat zou ik ook wel eens willen weten, ik lees even mee.:)

Moderator
    unSOUND

Ik hoop van harte dat je niet de locatie in de voorkeuren veranderd hebt, want dan heb je het dus fout gedaan… Die instelling geldt puur voor het opslaan van nieuwe bestanden, niet voor het opzoeken van reeds bestaande. Nu heb je dus het probleem dat oude bestanden op de ene locatie staan, en nieuwe op de andere.

Om alles vanaf meerdere machines te beheren moet de hele map iTunes extern staan.

Bijdrager
    Bintje

Dus de hele iTunes map met iTunes Library enz op de Time Capsule zetten en dan beide Macs die map gebruiken? Kun je dan ook de veranderingen zien?

Bijdrager
    Sausje

Je kunt iTunes inderdaad naar een gedeelde locatie laten wijzen voor het ophalen en wegschrijven van Muziek en ander gebeuren.

Echter, iTunes zal voor iedere mac een aparte bibliotheek aanmaken in je map Muziek.

Om dit op te lossen dien je dus ook je bibliotheek te delen. Hierdoor werken allebei de computers met dezelfde bestanden. Om dit voor elkaar te krijgen dien je een alias te maken van de map iTunes op je TC. Deze moet gekopieerd worden naar de map muziek van de gebruiker. Gooi daar de map iTunes weg en hernoem de “iTunes alias” naar “iTunes”. Hierna ziet iTunes deze alias aan voor je bibliotheek.

Enig nadeel: je kunt niet allebei tegelijkertijd iTunes open hebben staan. gebruiker 1 zal ervoor zorgen dat iTunes geblokkeerd wordt voor gebruiker 2. Ik doe dit met 2 accounts op 1 macbook en heb er dus geen last van. Met 2 aparte mac’s kan dit wellicht wel een probleem zijn.

Succes!

Bijdrager
    1973

Alias aanmaken? Ik volg niet helemaal.

Bijdrager
    Bintje
    ”1973″

Alias aanmaken? Ik volg niet helemaal.

Kopieren denkik?

Bijdrager
    1973

Zover was ik nog wel;-)

Maar vandaan en waar zet ik de copie op?

Moderator
    unSOUND

Geen kopie, een alias. Je zet de hele map iTunes dus extern, en in de thuismap vervang je de map “iTunes” voor een alias naar de externe map “iTunes”

Bijdrager
    Sausje

Nee, alias aanmaken.

Een alias is het alternatief van MAc OS voor een snelkoppeling. Map aanklikken, rechtermuisknop, “maak alias aan”.

Bijdrager
    Bintje

Ah, nu snap ik het. Gewoon een snelkoppeling op je Mac maken naar de externe iTunes map.

Moderator
    unSOUND

Maar je met hem dan wel EERST verplaatsen, en dan pas een alias maken. En zorg dat de naam hetzelfde is. Dus “iTunes”, en niet “iTunes alias”.

Bijdrager
    Bintje

Ja oke. Nja hopelijk krijgt de TS het nu voor elkaar:D

Bijdrager
    sedikit

Met SimplifyMedia kun je, met iedereen en overal, elkaars iTunes library en meer, beluisteren/bekijken:

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/190139

Simplify Media software connects you through iTunes, iPhoto and Front Row. Enjoy music and photos from home while at work or school. Explore friends’ media collections while they are online. Free No hidden charges. No spyware. Easy Set-up is fast. No need to upload files to a website. Safe Only your group can access what you are sharing, and no one can see your other files. Universal Connect iTunes and iPhoto and PCs, Macs, Linux, iPhone and iPod touch without worrying about music or photo format.

Version 2.5 adds support for your iPhoto library, browsing remotely by Albums, Events and Faces; Seeing your geo-located images on a map with the Simplify Viewer.

Bijdrager
    Bintje

Moeten de Macs dan niet allebei tegelijk aanstaan?

Bijdrager
    sedikit
    ”Bintje”

Moeten de Macs dan niet allebei tegelijk aanstaan?

Ja, allicht. Sterker nog: wil je de iTuneslibrary van de ander beluisteren, dan moet je beiden óók Simplify Media hebben aanstaan.

Bijdrager
    Sausje

Ach, wie gebruikt er nog iTunes als je eenmaal Spotify hebt?! Dit heerst zo ontzettend!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.