12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    koen

Muziek beluisteren via iCloud in de praktijk

Stel ik zet al mijn muziek via iTunes in iCloud. Hoe werkt dit nu in de praktijk wanneer ik naar mijn muziek wil luisteren? Als er geen wifi is (bijvoorbeeld in de auto of op het strand), wordt mijn dataplan gebruikt, het lijkt me dat dat dan erg snel gaat? Als er wel wifi is, gebruikt het dan veel bandwidth zodat andere gebruikers hier last van hebben? Zijn er haperingen?

Ik lees ook wel dat mensen alles thuis in een NAS zetten ipv van de cloud, heb je dan ook dezelfde problemen?

Wat zijn jullie ervaringen?

Bijdrager
    Erik-Jan

Mijn vriendin heeft een massagepraktijk en gebruikt daar haar Ipad in combinatie met een Bose systeem met Airplay. Wat via de wifi gaat, ik heb haar nooit horen klagen over dat andere er last van hadden

Bijdrager
    langbeest

Erik-Jan1970.
    Heeft jou vriendin de muziek op haar ipad staan of ergens anders opgeslagen.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 5 maanden geleden door  langbeest.

Bijdrager
    koen

@erik-jan1970: met “in de praktijk” bedoelde ik natuurlijk niet een massagepraktijk oid:grin:

Bijdrager
    langbeest

:-D

Bijdrager
    Erik-Jan

@langbeest, ze heeft de muziek opgeslagen op haar Ipad

@koen,:oops: ik had het verkeerd gelezen, ik zag gewoon de hele situatie voor me vandaar.

Bijdrager
    langbeest

Oké dan heb je inderdaad geen probleem.
    Airplay is rechtstreeks met het Bose spelertje zonder tussenkomst van WiFi.
    Koen wil streamen vanaf een externe bron.

Bijdrager
    koen

Hahaha:)

Ik hoor ook graag ervaringen over het dataplan verbruik wanneer er geen wifi is.

Bijdrager
    Targaryen

Dag Koen,

Ik gebruik iTunes Match. Als je zoals ik 2GB/maand hebt (of meer) is het verbruik relatief. Ik ben nog nooit buiten mijn bundel gegaan, maar ik probeer wel zo min mogelijk mijn data te gebruiken. Haperingen heb ik nooit via wi-fi of 4G, maar dat ligt dan voornamelijk aan de netwerksterkte die vrij goed is in mijn omgeving. Als je echt dagelijks muziek luistert via de cloud, dan zou ik niet via de mobiele data werken.

Bijdrager
    koen

Dus als ik het goed begrijp: je kunt je hele collectie in iCloud hebben zodat het overal beschikbaar is. Maar als je veel muziek luistert is het beter om die eerst op de iPhone te zetten.

Hoe lang duurde het voor je hele collectie in iCloud was?

Bijdrager
    Targaryen

Hoe ik het vandaag doe: ik zet de nummers die ik het vaakst beluister (een 300-tal) lokaal op de iPhone, de rest in de iCloud. Heb ik dan zin om eens wat anders te luisteren, dan kan ik dat zonder synchroniseren. Ik heb 16 000 nummers. Dat ging in het begin heel langzaam. Het synchronisatieproces mislukte vaak. Na een week zat alles er ongeveer in (ik heb er een topic over gemaakt destijds). Nu gaat het vrijwel meteen. Nieuwe cd is na een 5-tal minuten in de iCloud.

Sleutelwoord: geduld. Ik had iTunes Match van bijna in het begin en toen zaten er nog veel bugs in met het synchroniseren is mijn idee.

Bijdrager
    koen

Bedankt!(y)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.