7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Floris-Pascal

Muziek-app vreet batterij van iPhone

Hallo allemaal,

Sinds een tijdje staat de Muziek-app regelmatig hoog in de lijst van batterijgebruik. Ik heb een iPhone 8 uit 2018. De batterij loopt toch al snel leeg, maar de laatste tijd vliegen de procenten eraf door de Muziek-app.

Dat is vreemd, want ik gebruik de app dan niet. Sterker nog, met al dat thuiswerken luister ik alleen muziek via de Muziek-app op mijn Mac. Maar als ik dat doe, lijkt dat ten koste te gaan van de batterij van mijn iPhone.

Hoe kan dit? Als ik muziek heb geluisterd op mij iMac, zie ik dat later terug in het batterijgebruik op mijn iPhone. Dan staat de Muziek-app hoog in de lijst van batterijgebruik voor die uren. Dit is zeker niet altijd al geweest.

Wat is er aan de hand? Wat kan ik hieraan doen? Waarom heeft app-gebruik op mijn iMac invloed op batterijgebruik van diezelfde app op mijn iPhone?

Bijdrager
    TheBigZ

Sterker nog, met al dat thuiswerken luister ik alleen muziek via de Muziek-app op mijn Mac.

Gooi de Muziek app (tijdelijk) van je iPhone, dan ben je van het probleem af. Gelukkig kan dat tegenwoordig, de apps van Apple zelf eraf knikkeren.

Sleutelbeheerder
    Night

Kan dat niet met Hand-Off te maken hebben?

Bijdrager
    Floris-Pascal

<p class=”cite”>Night op 31 januari 2021 om 18:27</p>
    Kan dat niet met Hand-Off te maken hebben?

Hoe kan ik dit nagaan?

Inactief
    Anoniem

Uitschakelen -> Testen

Bijdrager
    Floris-Pascal

<p class=”cite”>Antwoordapparaat op 1 februari 2021 om 15:16</p>
    Uitschakelen -> Testen

Deze instellingen heb ik gevonden op mijn iPhone en daar uitgeschakeld. Moet ik op mijn iMac ook nog iets doen?

Bijdrager
    Floris-Pascal

Hoi allemaal,

Handoff uitschakelen leek de oplossing… maar toch niet. De batterij van mijn iPhone is weer drastisch leeggelopen vanochtend (zie schermafbeelding hieronder). Terwijl ik de Muziek-app niet eens heb gebruikt, op mijn telefoon noch op mijn Mac! Het ligt dus niet aan Handoff. Als ik op ‘TOON ACTIVITEIT’ tik, staat er bij de Muziek-app: “2 min.” (op achtergrond).

Wat is hier toch aan de hand? Iemand ideeën? Ik hoor het graag! Ik weet het echt niet.

Schermafbeelding Batterij iPhone

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 5 dagen geleden door Floris-Pascal.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.