9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    roland020

Muziek app sluit niet meer af…

Sinds een paar dagen (na het plaatsen van een nieuwe SSD-schijf in mijn iMac) sluit de Muziek app niet meer af na gebruik. Tijdens het gebruik geen problemen, maar als ik afsluit, loopt het proces vast en moet ik elke keer de app ‘Geforceerd stoppen’. Ik zie in de Activiteitenweergave dat er processen vastlopen. Iemand een idee wat het kan zijn? Dank!

De Mediabestanden (muziek) staan op een externe HD (dat gaat al 18 jaar goed).

Sleutelbeheerder
    Night

Daar is geen zinnig woord over te zeggen. Ik zou eerst eens proberen een nieuw gebruikersaccount aan te maken en te kijken of het probleem zich daarin ook voordoet.

Bijdrager
    roland020

Ik heb inmiddels diverse dingen geprobeerd:

-nieuwe gebruiker aangemaakt en met een recente back-up Music opnieuw geïnstalleerd.

-de Music Library van de iMac overgezet naar een MacBookPro 16′ en hem daar laten draaien

-geprobeerd met de export van de bibliotheek (xml-bestand) een nieuwe bibliotheek op te bouwen (gebeurde helemaal niks).

Allemaal zonder succes… heb echt 15 jaar geen problemen gehad, maar bij het afsluiten van de app, gaan er zaken fout en loopt de app vast… Iemand tips om iets nieuws te proberen/uit te sluiten?

Sleutelbeheerder
    Night
    1. Heb je de Music voorkeuren al eens uit de voorkeurenfolder verplaatst naar de desktop en daarna Apple Music opnieuw proberen op te starten en af te sluiten?
    2. Heb je vanuit Recovery Mode als eens geprobeerd om een versie macOS installatie over de oude versie heen te installeren? Je behoudt hierbij al je data en instellingen, alleen het OS wordt ververst.(uiteraard altijd van tevoren even een backup maken)
    Bijdrager
    roland020

Dank Night…

1-net geprobeerd. Zelfde verhaal

2-draai nu back-up en ga dan Big Sur opnieuw installeren…

Bijdrager
    roland020

Big Sur opnieuw geïnstalleerd… hetzelfde probleem blijft zich voordoen. Bij het afsluiten loopt de app vast en moet ik ‘m geforceerd afsluiten.

Ik ga nog een keer een wat oudere library van de back-up terugzetten. Weet het even niet meer…

Bijdrager
    roland020

Het lijkt opgelost te zijn! Heb een maand oude library teruggezet. Ben dus wel wat dingen kwijt, maar die kan ik achterhalen en opnieuw invoeren. Denk dat er ergens iets fout is gegaan in de library toen mijn oude HD aan het overlijden was.

Dank voor het meedenken!

Bijdrager
    roland020

Te vroeg gejuicht… heb wat nummers geïmporteerd en de Music App slaat weer vast als ik hem afsluit. Moet ik weer geforceerd stoppen…

Toch nog iemand ideeën??

Sleutelbeheerder
    Night

Misschien dat deze stappen helpen:

https://appletoolbox.com/apple-music-stuck-on-macbook-how-to-fix/#How_to_Fix_Apple_Music_Stuck_on_MacBook
    (vanaf ‘How to Fix Apple Music Stuck on MacBook’)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.