15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Groentenboer

Muziek albums syncen met finder

Als ik muziek wil syncen naar mijn iPod of iPhone gebeurt dat tegenwoordig in de Finder. Als ik daar het tabje albums selecteer zie ik alle albums die in de muzic app ook staan. Er staan echter geen artiesten bij maar alleen de album titels. Dat wordt bijvoorbeeld lastig als je het album The Best Of van een band wil syncen en er zijn nog zeventien albums The Best Of van andere bands / artiesten. Is daar niet over nagedacht door Apple of mis ik iets?

Bijdrager
    KarelWillem

Heten die albums meestal niet zoiets als “The Best of Abba”, etc.?

Is daar niet over nagedacht door Apple of mis ik iets?

Nee. En nee.

Bijdrager
    Groentenboer

Dat zou best kunnen maar het gaat er om dat ik het niet handig vind dat alleen de album namen worden weergegeven.

Ik kan me trouwens niet herinneren of dit destijds in iTunes ook zo was.

Bijdrager
    abbenhui

Als je het tabje ‘nummers’ aanklikt zie je wel alle info die jij zoekt.

Bijdrager
    Groentenboer

Dit ziet er uit als de music app en niet als het finder gedeelte waar ik sync. Maar ik kan me natuurlijk vergissen.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb sinds gisteren een iPad.

Maar die synct nog gewoon via iTunes (macOS 10.14.6).

Is dat Finder-dingetje iets van 10.15.x?

Bijdrager
    Groentenboer

Catalina dingetje inderdaad. Catalina heeft officieel ook geen iTunes meer.

Bijdrager
    GoeieDag

Afgezien van het feit dat ‘Best of’ sowieso nogal eens ruk albums zijn: waarom geeft je die 17 albums in de Muziek.app niet even eenmalig een een juiste, onderscheidende, naam?

Grappig trouwens @KW dat je die sync in Finder niet kent, maar wel weet dat het 2x ‘nee’ is. Beetje onnozel, vind je niet?

Bijdrager
    GoeieDag

Misschien een aardige tip: omdat e.e.a. in de Muziek.app wat overzichtelijker is: maak daarin een afspeellijst met alles wat je graag op je iPhone wilt hebben, en stel deze in als het enige wat je als muziek wilt syncen met de iPhone in dat Finder venster.

Bijdrager
    KarelWillem

GoeieDag op 28 augustus 2020 om 11:57
    ….Grappig trouwens @KW dat je die sync in Finder niet kent, maar wel weet dat het 2x ‘nee’ is. Beetje onnozel, vind je niet?

Zolang jij nu niet aantoont dat het twee keer ‘ja’ is, was het antwoord nog niet zo onnozel denk ik.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    GoeieDag

Onzin. Je reageerde niet uit kennis, maar uit een vooroordeel.

(Dat vooroordelen vaak correct (blijken te) zijn, ben ik het mee eens. Wat in deze tijd trouwens een nogal gewaagde stelling is van mezelf.)

Bijdrager
    KarelWillem

Analytisch denken / logisch redeneren is wat anders dan vooroordelen hebben.

Bijdrager
    GoeieDag

Hoe kun je nou analytisch denken vanuit een gebrek aan kennis, man?

Maar laat maar: jij bent nog eigenwijzer dan ik, dus dit wordt kansloos.

Bijdrager
    Groentenboer

<p class=”cite”>GoeieDag op 28 augustus 2020 om 11:57</p>
    Afgezien van het feit dat ‘Best of’ sowieso nogal eens ruk albums zijn: waarom geeft je die 17 albums in de Muziek.app niet even eenmalig een een juiste, onderscheidende, naam?

Smaken verschillen natuurlijk.

Ik heb ook wel ideeën hoe ik het op kan lossen maar het zou niet nodig moeten zijn toch? Het lijkt me voor de ontwikkelaars toch eenkleine moeite om er voor te zorgen dat de artiesten ook vermeld staan bij de albumnamen.

Bijdrager
    GoeieDag

Of het een kleine moeite is, weet ik niet. Je zou het zo kunnen aannemen, ja.

Die synchronisatie via de Finder is natuurlijk erg nieuw, dus het kan goed zijn dat ze e.e.a. gemist hebben, waaronder dit. Dus hopelijk voor jou zal dat verbeteren in een volgende update/upgrade.

Tot die tijd zul je het ff anders moeten regelen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.