13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    FireThief

Muziek afspelen vanaf externe harde schijf

Omdat mijn muziekcollectie wat groter is dan de ietwat zielige harde schijf van mijn iBook aankan, heb ik mij onlangs een 250 Gb grote harde schijft verschaft. Fijn alle bestanden, foto’s en muziek daar op geplempt zodat mijn iBookje weer opgelucht adem kon halen.

Het is mij echter nog niet gelukt om muziek vanaf die harde schijf te spelen. Is dat überhaupt wel mogelijk? Zou wel erg fijn zijn, want anders kan ik muziek heen en weer blijven slepen tussen mijn externe en interne hardeschijf.

Bij voorbaat dank:)

Bijdrager
    LEXY

Alles wat je aanklikt van je externe schijf moet gewoon afspelen.

Bijdrager
    Jolla

Ik heb al mijn muziek op een externe hardeschijf staan, gekoppeld aan mijn iMac. Gewoon iTunes –> voeg toe aan bibliotheek… en dan afspelen maar… (moet de HD natuurlijk aangekoppeld zijn hehe)

Ik zie niet wat het probleem zou zijn?

Bijdrager
    iDude

de tip van jolla is de oplossing. Bovendien moet je er rekening mee houden dat als je externe schijf (om eea reden) nog niet gemount is als je itunes opstart, het itunes programma dan zelf de liv=brary instelt op de HD van je vaste compu. Dit moet je dan ff terugzetten

succes

Bijdrager
    Edwin377

en Voeg toe aan Bibliotheek moet zo ingesteld worden dat iTunes die muziek niet naar de lokale harde schijf copieert.

Bijdrager
    formulefan

ikzelf heb de muziek op de externe hd gezet en toen heb ik ingsteld dat de map itunes music op die externe hd staat. Dan komt de muziek niet op je interne hd, maar het nadeel is wel dat als hij niet gemount is, hij net doet of de nummers verwijderd.

Mijn tip dus: Laat de externe hd gewoon aanstaan.

Bijdrager
    michelvdb

Hoe doe ik het om enkele grote mappen vanaf een externe HD te bereiken?

Ik verplaats met de [command]-toets ingedrukt de volgende mappen naar de externe HD:

~/Afbeeldingen/iPhoto Library
      ~/Muziek/iTunes[/list:u:320a6a8a34]Dan sleep in met de [command]+[option]-toetsen ingedrukt een Alias van beide naar

~/Afbeeldingen/
        ~/Muziek/[/list:u:320a6a8a34]
        Als ik iPhoto of iTunes wil gebruiken vergeet ik niet mijn externe HD aan te zetten
        vóór ik het programma start omdat het programma anders zijn eigen bibliotheek niet vindt.

Bijdrager
        Fliz

Het makkelijkst:

1) je gehele iTunes Music map op je externe HD zetten
        2) iTunes opstarten met option (alt) ingehouden
        3) je nieuwe library kiezen (die op je externe natuurlijk)

voila:)

Bijdrager
        FireThief

Aha, mijn dank is groot.

Ik had het al eens geprobeerd, maar het probleem was dat dan alles weer naar mijn iTunes map op de interne schijf werd gekopieerd. Niet bepaald de bedoeling, maar jullie boden uitkomst.:)

Bijdrager
        trabant

Als je iTunes 7 opstart met de [option] toets ingedrukt, kun je de bibliotheek kiezen. Dan kun je er dus twee bibliotheken op na houden: de grote op de externe schijf en de ‘reisselectie’ op de interne.

Moderator
        unSOUND

Wat je kunt doen is het volgende:

• Ga naar de voorkeuren van iTunes

• Ga naar het tabblad “geavanceerd” en haal het vinkje weg bij
        “kopieer bestanden naar…..”

• Ga nu in het menu van iTunes naar “Archief > voeg toe aan bibliotheek”

• Selecteer de mappen met muziek op de externe schijf

• Nu gaat iTunes de muziek toevoegen aan de library, ZONDER ze van plaats
        te veranderen. Let er wel op dat je het kopiëren naar de iTues map hierna weer
        aan zet, dan komen nieuw nummers hierna weer op de gewone plek.

Bijdrager
        macmichiel
        ”unSOUND”

Wat je kunt doen is het volgende:

• Ga naar de voorkeuren van iTunes

• Ga naar het tabblad “geavanceerd” en haal het vinkje weg bij
        “kopieer bestanden naar…..”

• Ga nu in het menu van iTunes naar “Archief > voeg toe aan bibliotheek”

• Selecteer de mappen met muziek op de externe schijf

• Nu gaat iTunes de muziek toevoegen aan de library, ZONDER ze van plaats
        te veranderen. Let er wel op dat je het kopiëren naar de iTues map hierna weer
        aan zet, dan komen nieuw nummers hierna weer op de gewone plek.

Naar deze post heb ik zo’n 2.5 uur gezocht. Sticky?

_0_ Thnx

Bijdrager
        1984
        ”Fliz”

Het makkelijkst:

1) je gehele iTunes Music map op je externe HD zetten
        2) iTunes opstarten met option (alt) ingehouden
        3) je nieuwe library kiezen (die op je externe natuurlijk)

voila:)

Dit lijkt mij ook het eenvoudigste , of maak een alias…:|

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.