5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    wendee

muziek afspelen op stereo vanaf nas via iphone

Hallo, wellicht denk ik te moeilijk maar misschien kan iemand me ff op het goede spoor helpen.

Even een situatie schets:
    Ik heb een Sitecom NAS (md-253), daar staan bestanden op maar ook een aparte map met muziek.
    De NAS hangt in het thuisnetwerk.

Ik heb Apple-TV
    Een stereoset
    Een laptop met iTunes.

Ik heb alle muziek vanaf de NAS in iTunes gezet op de laptop. Op de iphone en ipad heb ik de app ‘Remote’.
    Dus ik zet de stereo aan, apple tv én de laptop. En vanaf de bank kan ik via de ipad muziek selecteren en aanzetten etc.

Op zich prima, maar is er ook een manier waarop ik die laptop er tussenuit haal? Want die moet nu steeds aan staan. Kan ik ook direct via de ipad de muziek vanaf de nas streamen? En dan het liefst natuurlijk wel enigzins een interface zoals itunes of remote.

Of is m’n nas te oud? Zou ik een nieuwe moeten moeten? Of een andere oplossing?

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën.

Groet,
    Wendy

Bijdrager
    Wyodor

Bijdrager
    wendee

Dankje voor je reactie. Deze optie ken ik. Alleen moet ik nog steeds m’n laptop aanzetten en daar verbinding mee maken met m’n telefoon of ipad.
    Dan kan ik wel vanaf de bank via de app Remote alles bedienen. Maar die situatie had ik al.

Ik dacht misschien is er een mogelijkheid om zonder tussenkomst van die laptop (die dan aan moet staan), toch muziek af te spelen op de LG Home Cinema set, vanuit m’n verzameling muziek die ik op die NAS heb staan.

Op m’n telefoon in de app ‘Muziek’ zie ik namelijk niet die nas server met muziek. Misschien moet ik n andere app hebben die dan wel enigzins de interface van iTunes heeft.

Ik kan nu wel via een filebrowser app naar die nas, een nummer opzoeken en afspelen via airplay maar tussentijds vast een ander nummer opzoeken enzo gaat dan weer niet.

Ik zoek nog ff verder.
    Als er nog andere suggesties zijn, alles is welkom.

Bijdrager
    penseel

Je stereo zit die ook in het netwerk? Zo ja dan je iPad van onderen naar boven swipen, dan zie je meer instellingen. Daar zou je dan de Sitecom moeten zien staan. Of de stereo.

Bijdrager
    penseel
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.