10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    FreFel

Muziek afspelen met Mac book

Beste allemaal, ik wil muziek afspelen met mijn Mac Book voor een groter publiek maar hoe sluit ik gewone luidsprekers aan op die luidsprekers?
    Kan dat wel? Is de uitgang wel krachtig genoeg?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Dat ligt eraan. De ingebouwde versterker kan prima koptelefoons en (kleinere) desktop luidsprekers aan. Ga je groter dan dat, dan heb je hoogstwaarschijnlijk een externe versterker nodig.

Dus… op wat voor geluidsinstallatie wil je je MacBook aansluiten?

Bijdrager
    KarelWillem

Vrijwel alle desktopspeakers hebben een ingebouwde versterker.

Actieve luidsprekers noemt men zoiets.

Dus: of op een actieve luidspreker aansluiten, of op een aparte versterker waar speakers op zijn aangesloten.

maar hoe sluit ik gewone luidsprekers aan op die luidsprekers?

Niet. Ten eerste sluit je ze niet aan op de luidsprekers, maar op de aux-out (hoofdtelefoon aansluiting). Ten tweede ga je geen ‘gewone luidsprekers’ aan kunnen sluiten op je MacBook. Ten eerste is de aansluiting niet passend daarvoor, ten tweede kan je MacBook daar geen geluid uit krijgen.

Gebruikelijke aansluiting passieve (niet versterkte) luidsprekers:

Bijdrager
    Koezel

Kun je iets duidelijker zijn op wat voor systeem je het wil aansluiten?

Bijdrager
    FreFel

Bedankt iedereen. Het is duidelijk ik heb een versterker nodig.

Bijdrager
    KarelWillem

Yup.

Of actieve speakers. .;)

Moderator
    Night

Mijn tip: Neem deze. Uit ervaring heb je dan voldoende volume én kwaliteit om een groter publiek te bedienen, is tevens lekker compact en via BT aan te sturen. En hij is nog mooi ook:-)

Bijdrager
    KarelWillem

Serieus? Voor 300 euro ga je dit niet aanraden om muziek af te spelen voor een groter publiek.

Bovendien:

Bijdrager
    fixar

Wat is in deze het “groter publiek” waar TS het over heeft?

Als dat een paar mensen in dezelfde (woon)kamer zijn is bovenstaande allicht een prima oplossing.
    Als er echter een zaaltje of een zaal (hallo Ahoy!) gevuld moet worden met geluid dan zal dit niet echt zoden aan de dijk zetten.

Misschien kan frefel wat specifieker zijn.

Bijdrager
    KarelWillem

Ah ja, we zitten maar wat te gissen uiteraard.

Maar FreFel zou zijn account opzeggen. Dus wellicht zullen we het nooit meer weten.:)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.