3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    JazzyJeff

Muziek afspelen met Airport Express via Airport Extreme

Hallo,

Waarschijnlijk een vraag die al meerdere keren gesteld is, maar ik kan nergens een antwoord vinden. Hopelijk kan iemand me hierbij helpen.

Ik heb boven een iMac en een Airport Extreme staan. Airport Extreme natuurlijk voor het internet en netwerk verbindingen.
    Nu heb ik beneden een Airport Express in het stopcontact gedaan met een draad naar de versterker van mijn stereo. Ik dacht dat dit wel een mooie manier was om met een verjaardag de party shuffle aan te zetten.
    Ik kan alleen geen verbinding maken met de Airport Express. Het lampje van de Airport Express blijft alleen maar oranje (knipperen).

Iemand enig idee wat er fout gaat en hoe ik dit kan oplossen, zodat ik wel draadloos muziek naar beneden kan streamen via de Airport Express.

Bijdrager
    Buzz

Je moet de Airport Express even via Airport Utility instellen, zodat hij onderdeel wordt van het netwerk dat je met je Airport Extreme hebt opgezet. Als je gewoon de vragen van Airport Utility volgt kom je er wel uit.

Mocht de Airport Express niet zichtbaar zijn in Airport Utility, dan maakt hij misschien nog zijn eigen netwerk. Het helpt om dan tijdelijk daar even op aan te loggen. Werkt dat nog niet, dan moet je de Airport Express resetten naar fabriekstoestand, en vervolgens verbinden met het standaard Apple Network waarop de Express dan is ingesteld. Vervolgens kan je hem zeker met Airport Utility instellen.

Ik heb het zelf eergisteren nog precies zo opgezet.

Geblokkeerd
    Breuf

Mijn ervaring is dat het configureren van een Airport Express (maar ook een Extreme) het beste lukt als je dit doet door met een netwerkkabel een verbinding te maken tussen de Mac en de Airport. Dan alle settings invullen opnieuw opstarten en tegelijkertijd de kabel er uit..

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.