9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Csas

Muziek aan, MBP uit!

Hallo,

Omdat ik op internet niet het antwoord op mijn vraag kon vinden, maar even mijn vraag hier:

Thuis hebben wij een Apple Airport Extreme voor Wifi, waar een externe HD aanhangt.
    Nu willen we de muziek die op de externe HD staat, of op een van onze iphones, afspelen via de Home Cinema Set.

Hoe krijg ik dit voor elkaar, zonder dat constant mijn Macbook Pro aan staat?

Zijn hier oplossingen voor?

Bijdrager
    LighScan

Dat is helaas enkel mogelijk met een Airport Express :angry:

Bijdrager
    Pieterr

Als je Home Cinema Set UPnP/DLNA support heeft:

Koop een Synology USB Station 2. Hang daar je USB schijf aan, en sluit de station aan op je AirPort Extreme. Vervolgens kun je middels de UPnP AV Media Server die op de Synology draait je muziek (en films) beschikbaar maken voor andere apparaten in huis die UPnP (of DLNA) ondersteunen.

Bijdrager
    Csas

Maar dan moet die MBP continu aanblijven…

En de Apple TV dan?

Moderator
    Koen van Tongeren

Gewoon ff wachten tot iOS 4.2 update. Dan kan je via AirPlay muziek streamen vanaf je iPhone (moet je natuurlijk wel een AirPlay compatible ontvanger hebben zoals de Airport Express). Muziek op je harddisk zal altijd via een ander apparaat moeten gaan, zoals Sonos of Squeezebox.

Bijdrager
    Csas

Maar dan moet je pc alsnog aan blijven staan begrijp ik..
    Mits je er weer een NAS tussen zet…

En is een Airport Express een vereiste, kan die squeezebox niet direct op de home cinema?

Bijdrager
    nookie

Koop een (2e hands) iPod voor al je muziek wat op de externe HD staat.
    Sluit de ipod aan op je home cinema set en klaar ben je.

Bijdrager
    macpro

Koop een Mac mini als media server en zet die ergens in een hoekje. Laat die gewoon 24/7 aan staan.
    Of gebruik de energie stand voorkeuren om de mini ’s nachts te laten sluimeren, zodat het stroomverbruik nog verder omlaag gaat. Want zoveel verbruikt een mini niet.

Bijdrager
    Lapdog

Je hebt mazzel want vandaag is de mac mini ook nog eens 100 euro goedkoper geworden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.