17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    coppess

mute switch vervangen

Hey OMT’ers!

De mute switch van mijn iPhone 3GS is kapot. Deze wil ik graag vervangen.
    Kan ik dit gemakkelijk zelf doen? en zo ja, waar haal ik onderdelen vandaan en waar staan de handleiding hiervoor?

Weet iemand anders een goede plek waar ik hem kan laten repareren?

alvast bedankt!

Bijdrager
    coppess

Als ik dat zo zie ga ik me daar niet aan wagen… Maar bedankt voor je reactie iig!

Weet iemand een goede winkel waar ik hem heen kan brengen? In google krijg ik wel een aantal resultaten, maar ik weet niet of ze betrouwbaar zijn.

Bijdrager
    stavos

Een APR.

Bijdrager
    Moriarty
    stavos op 07 oktober 2011

Een APR.

Nutteloze reactie Stavos, aangezien een APR het toestel zal vervangen voor een exchange prijs, terwijl TS het apparaat graag wil laten repareren.

iPodreparatie schijnt een keurig bedrijf te zijn die de repairs netjes regelt.

Bijdrager
    stavos

Geen nutteloze reactie, want een APR is een winkel waarbij je je iPhone kunt inleveren voor een reparatie. En afhankelijk van de APR die je kiest, kan dat een betrouwbare ervaring zijn. En dat zijn precies de twee zaken waar coppess om vroeg.

Bijdrager
    coppess

Bedankt Moriarty!

dan ga ik daar eens een kijkje nemen!

Bijdrager
    Moriarty
    stavos op 07 oktober 2011

Geen nutteloze reactie, want een APR is een winkel waarbij je je iPhone kunt inleveren voor een reparatie. En afhankelijk van de APR die je kiest, kan dat een betrouwbare ervaring zijn. En dat zijn precies de twee zaken waar coppess om vroeg.

APR’s repareren geen iPhones, ze exchangen ze – TS vroeg om een reparatieadres:)

Anywho, TS heeft een oplossing:)

Bijdrager
    Moriarty

Zoals elk ander iOS apparaat kent de iPhone slechts een Exchange reparatie (vaak voor een refurb), er staat nergens in jouw links dat het hier om iPhones gaat – ze spreken allen over Macs:)

Geloof mij, tenzij ze een contract hebben met een externe reparateur (heb ik nog nooit meegemaakt) worden de apparaten geswapped.

Bijdrager
    stavos

Dus omdat jij het nog nooit hebt meegemaakt, is het niet mogelijk? Je kunt best inside info hebben met jouw achtergrond, maar het lijkt me toch niet dat je van iedere APR precies weet hoe ze hun zaken aanpakken.

Bijdrager
    Moriarty

APR’s zijn contractueel gebonden aan Apple met zeer duidelijke afspraken over wat ze wel en niet mogen repareren binnen of buiten garantie.
    Over de iPhone bestaan zeer strenge afspraken, zo werkt het bij Apple en mocht je daar van af wijken dan ben je je licentie kwijt.

Lijkt me overtuigend genoeg toch?

Er zijn slechts 2 plaatsen in Nederland waar iPhones onder garantie of volgens Apple licentie gerepareerd mogen worden en dat zijn:

van Leliveld Services BV in De Meern
    Electronic Repair-Logistics BV in Goes

Nu wellicht wel overtuigd?

Anyway, geloof wat je wil…

Bijdrager
    Afroman

http://www.nodefix.nl/

Zijn onwijs snel en onwijs goed.

Bijdrager
    stavos

Moriarty, leg dat dan gewoon in 1 keer uit, in plaats van beginnen over nutteloze reacties..:wink:

Moderator
    unSOUND

Dus omdat jij slecht van vertrouwen bent, moet hij nu voortaan ook posts met de lengte van die van iep gaan schrijven ? Ik hoop het niet, dan pak ik nog liever een boek dan dat ik hier heen kom…:lol:

Bijdrager
    Moriarty
    unSOUND op 07 oktober 2011

Dus omdat jij slecht van vertrouwen bent, moet hij nu voortaan ook posts met de lengte van die van iep gaan schrijven ? Ik hoop het niet, dan pak ik nog liever een boek dan dat ik hier heen kom…:lol:

Ik weet nog wel een goed boek over een zekere visionair die ons kortgeleden ontvallen is unSOUND:)

@Stavos – wellicht komt door de fonetische opbouw van forumtekst niet geheel over wat ik bedoelde, het was geen commentaar, maar slechts een reactie op de vraag van de TS in combinatie met de info die gegeven was:)

No offence bedoeld dus:)

Bijdrager
    stavos

No offence taken. Maar je achterliggende boodschap/uitleg kwam inderdaad niet over. En voor een leek (lees: iemand zonder ervaring met een “reparatie” service van een APR) mist er informatie om je goed te begrijpen. En daarmee de werkwijze van een APR.

@unSOUND – ik ben niet slecht van vertrouwen, maar zoals ik al aangaf is uit de eerste reacties van Moriarty niet volledig te halen wat er nou precies bedoeld wordt en hoe het er werkelijk aan toe gaat bij een APR.

Conclusie: TS kan voor een simpele reparatie niet terecht bij een APR. Voor een nieuw toestel wel (al dan niet tegen betaling).:wink:

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.