One More Thing » Community » Forum » Casual » Lounge » musical.ly minimumleeftijd en privacy

musical.ly minimumleeftijd en privacy

Profielfoto van SvS

SvS op 21 september 2017 #

Kind <10 jaar wilt nu ook musical.ly account hebben, omdat vrienden het hebben. Officieel mag het eigenlijk pas bij kids van >13j. Maar ja, als ouder wil je niet dat je kind langs zijlijn staat.

Ik heb al vaker over deze leuke app gehoord, maar er zitten paar dingen in waar ik zelf niet zo blij mee ben, zoals dat de filmpjes gebruikt kunnen worden voor commerciële doeleinden, er data van mijn iPhone verzameld wordt, die onzekerheid bij het kind als er geen/weinig likes komen op diens filmpjes, verslaving, etc. Hoe ga je daar als ouder mee om?

Is er ook een betere, leuke alternatief?

Profielfoto van KarelWillem

KarelWillem op 21 september 2017 #

Ik zal wel reuze ouderwets zijn; maar social media apps voor een kind dat nog niet eens 10 jaar is?!

Om heel veel redenen lijkt me dat een bijzonder slecht idee.

(En hoe moeten al die kids nu leren dat vertical video echt volslagen k.t is, als het door al die apps gestimuleerd wordt?:) ).

Profielfoto van SvS

Ik ben er ook niet blij mee, integendeel. Veel te vroeg.
Ik snap het ook eigenlijk niet dat de ouders het toelaten.

Maar ja, je kent het wel. Verbied je het snoepen expliciet, dan haalt het elders wel snoep……

Maar niet verbieden, omdat ze het anders ergens anders toch wel doen, is ook niet de manier.

Je kunt wel uitleggen waarom jij het geen goed idee vindt, en waarom het nog even geen goed idee IS.

Een alternatief is om dergelijke dingen samen te doen. Je kind mag dan filmpjes plaatsen, als jij bij het filmen aanwezig kan zijn, en je weet wat er online geplaatst wordt. Of het mag filmpjes maken waarin het zelf niet te zien is (dat is op die leeftijd sowieso aan te raden). Maar blijf er samen met je kind controle op houden.

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 21 september 2017 #

Maar ja, je kent het wel. Verbied je het snoepen expliciet, dan haalt het elders wel snoep……

Haha, kijk dan maar uit voor drugs en meisjes als ze al zo vroeg op die tour zijn. ☝️

Profielfoto van SvS

(En hoe moeten al die kids nu leren dat vertical video echt volslagen k.t is, als het door al die apps gestimuleerd wordt?:) ).

Idd, probeer dan maar naar de TV te streamen. Leukkkk….

Profielfoto van SvS

Shmoo op 21 september 2017

Haha, kijk dan maar uit voor drugs en meisjes als ze al zo vroeg op die tour zijn. ☝️

Haha ja…

Maar ok, een goede begeleiding is een must, ja.

Profielfoto van SvS

Ik heb gewoon kortuit gezegd over de slechte privacy instellingen en dat het kind te jong ervoor is.

Toen ik negen was, bestond er nog niet zoiets als privacy instellingen.
Laat staan dat ik wist wat die woorden betekenden.:)

Profielfoto van SvS

Tuurlijk. Snap ik. Er zijn andere termen gebruikt, die ze wel snappen. Het blijft verder een lastige opvoedkundige kwestie.
“Maar die en die hebben het wel” is van alle tijden.

Profielfoto van Brombeer

Brombeer op 22 september 2017 #

En “Nee, omdat ik het zeg.” is ook van alle tijden.
Next.

(Hoe moet dat als ze echt gaan puberen?)

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 22 september 2017 #

En ‘die en die’ springen in de sloot. Ga jij er dan achteraan?;-)
(ook van alle tijden)

Over dit topic

Gestart op 21 september 2017 door SvS

Laatste reactie door Night

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?