10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Groentenboer

Music App i.c.m. iTunes

Ik ben enigzins verward: ik heb op mijn Mac (Catalina 10.15.5) zowel iTunes als de Music app. Beide gebruiken aparte bibliotheken. Wat ik nu merk is dat als ik mijn iPod Touch aansluit op mijn Mac de ene keer de iPod verschijnt in iTunes en de andere keer in de Finder die dan de Music App als bron gebruikt. Aangezien ik in iTYunes veel meer afspeellijsten heb, wil ik iTunes gebruiken om de iPod Touch te syncen. Maar als de Touch in de Finder verschijnt, verschijnt deze niet in iTunes. Hoe zorg ik er voor dat de Touch altijd in iTunes verschijnt.

NB De reden dat ik twee verschillende bibliotheken heb is dat toen ik over ging naar Catalina ik een copy heb gemaakt van mijn iTunes bibliotheek en de copy heb geopend in de Music App om eens te kijken of de Music App beviel. Dat is dus niet zo en daarom heb ik iTunes geïnstalleerd en hier mijn oorspronkelijke bibliotheek in geopend.

Hoe los ik dit op?

En ik ben ook wel benieuwd of ik de één bibliotheek kan gebruiken voor zowel iTunes als de Music App. Iemand daar ervaring mee?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    KarelWillem

Oplossing: Music gaan gebruiken.

Je maakt het jezelf erg moeilijk nu. Je kan Music ruwweg gebruiken zoals je iTunes nu doet.

En je kan de commerciële rommel in die app prima verbergen:

https://thenextweb.com/plugged/2019/11/04/how-hide-apple-music-new-macos-music-app-itunes/

Bijdrager
    Groentenboer

Ik ben niet te spreken over de Music App en dan met name over de kolomweergave in de Nummers view. Deze heeft minder opties. De album cover wordt bijvoorbeeld niet getoond. Dat is o.a. de reden dat ik iTunes heb geïnstalleerd.

Verder merk ik dat als ik in de kolomview door een kolom scroll, de view steeds terugspringt naar het geselecteerde item. Ter verduidelijking: als ik in de artiestenkolom Pink Floyd selecteer en ik scroll naar boven, dan springt de kolom steeds terug naar Pink Floyd.

En zo zijn er nog wat features die me niet bevallen in de Music App.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 1 dag geleden door Groentenboer.
    Sleutelbeheerder
    Night

Overigens zijn er nog wel wat handige hulpmiddeltjes (1,2) om je playlists van iTunes naar Apple Music te krijgen, als je niet met XML bestanden wil klooien.

Bijdrager
    jasper050

<p class=”cite”>Groentenboer op 18 juli 2020 om 11:14</p>
    Ik ben niet te spreken over de Music App en dan met name over de kolomweergave in de Nummers view. Deze heeft minder opties. De album cover wordt bijvoorbeeld niet getoond. Dat is o.a. de reden dat ik iTunes heb geïnstalleerd.

Verder merk ik dat als ik in de kolomview door een kolom scroll, de view steeds terugspringt naar het geselecteerde item. Ter verduidelijking: als ik in de artiestenkolom Pink Floyd selecteer en ik scroll naar boven, dan springt de kolom steeds terug naar Pink Floyd.

En zo zijn er nog wat features die me niet bevallen in de Music App.

Dat de album cover niet wordt getoond in de nummers optie vind ik ook een van de grootste nadelen.

Bijvoorbeeld ik heb van de musical Chess ruim 20 dubbele en enkele cd’s uit verschillende landen. Elk land heeft vaak weer een net iets andere song volgorde of er zijn songs weggelaten of nieuwe er bij. Als je dat wilt gaan uit zoeken wordt je helemaal gek van de lijst met nummers. In iTunes had je houvast door de cover welke uitvoering je had. In Album view wil dat al helemaal niet omdat je niet 2 of meerdere albums naast of onder elkaar kunt zetten.

Bijdrager
    gipsman

Vreemd dat je ook iTunes nog hebt in Catalina. Die iTunes app is er toch niet meer in Catalina. Ik heb nog Mojave, maar ik dacht dat in Catalina alles van iTunes verhuist naar de diverse nieuwe apps en dat iTunes simpelweg niet werkt dan, zelfs niet meer in de apps lijst staat. Ik stap straks ook over naar Catalina ( want Big Sur komt eraan 🤒😃) en vraag mij toch af wat er in de ‘zuivere’ music app over gaat blijven van mijn eigen muziekbib die nogal uitgebreid is, met veel niet officiële live, demo’s, youtube rip, etc.

Bijdrager
    Groentenboer

@Gipsman: iTunes (en ook Aperture en iPhoto) kan je installeren m.b.v. de Retroactive app.

Voor je muziek hoef je niet bang te zijn mits je geen gebruik maakt van Apple Music. Dan kan je nog wel eens wat kwijt raken van niet officiële live, demo’s, youtube rip, etc. bij het matchen.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken geleden door Groentenboer.
    Bijdrager
    Groentenboer

Ben wat aan het testen met het gebruiken van alleen de Muziek App. Ik zie dat bij het in gebruik nemen van mijn iTunes bibliotheek in de Muziek app, in de users folder een map Muziek is aangemaakt met daarin een bestand MusicLibrary.musiclibrary. Mijn iTunes bibliotheek staat op een externe schijf. Waarvoor dient het MusicLibrary.musiclibrary? Wat wordt daarin opgeslagen? Ik maak regelmatig een back up van de iTunes bibliotheek van mijn externe schijf. Is het ook nodig om een back up te maken van het bestand MusicLibrary.musiclibrary. Kan ik het bestand MusicLibrary.musiclibrary verplaatsen naar dezelfde externe harde schijf? Hoe doe ik dat?

Alvast erg bedankt.

Bijdrager
    Kwadraatje

In macOS 10.15 Catalina the Music Library.musiclibrary file is a package that contains equivalents for the library files that would previously have been in the iTunes folder. Bron.

Die meneer turingtest2 is trouwens dé deskundige als het aankomt op experimenten met iTunes/Apple Music. Ik zou zeker eens bij die Apple Communities gaan rondsnuffelen als ik jou was – ook voor wat betreft dat iTunes Match probleem.

Bijdrager
    Groentenboer

Bedankt.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.