7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Lexis

Multitouch patent

Hallo,

Steeds meer komen er apparaten met Multitouch op de markt. Bijvoorbeeld de nieuwe Creative Zen Egg.
    Of de HP Touchsmart PC’s, verschillende telefoons van bijv. LG en Samsung.
    Ook zie je multitouch al op het trackpad van sommige Acers.

Alleen nu snap ik iets niet. Riep Jobs niet luid en duidelijk bij de introductie van de eerste iPhone:
    “And boy, have we patented it…”
    Die techniek was toch aan alle kanten dichtgepatenteerd?
    Waarom zie ik Apple nog niemand aanklagen voor het gebruik van deze techniek?

Julian

(edit: Topic een beetje misplaatst. Misschien dat ie beter in Algemeen past.. Mod?)

Bijdrager
    Godfather

Volgens mij omdat je enkel de techniek kan patenteren, niet het doel. Maar ik weet het niet zeker.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik denk omdat een patent geldt voor een bepaalde methode om iets te doen, niet om dát het kan — je kunt daarom geen patent hebben op multitouch, voor zover ik weet, alleen op de manier waaróp je dat multitouch uitvoert. Als iemand dus een andere manier kan verzinnen, kunnen ze dat zo doen.

Bijdrager
    iJust

Toen de Pre aangekondigd werd zijn hier (volgens mij ook op OMT) een aantal artikelen over geweest.

Zo zou Palm een aantal Apple-patenten schenden, maar schond Apple ook een aantal Palm-patenten.

Tegenwoordig zien een hoop bedrijven het als een soort verzekering: Jij kunt mij niet aanklagen omdat ik jouw patent schend, want jij schendt zelf het mijne.

Bijdrager
    hansilan

bouw toch gewoon je eigen multi touch tafel:
    http://www.nuigroup.com

Bijdrager
    Sanjeev

Ik denk dat Apple een patent heeft op zoom, draai, volgende/vorige en dat soort dingen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”Sanjeev”

Ik denk dat Apple een patent heeft op zoom, draai, volgende/vorige en dat soort dingen.

In Amerika waarschijnlijk wel, in de EU kun je voor zover ik weet wel patent nemen/krijgen op software, maar je kunt niemand dwingen die patenten niet te schenden … klik

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.